Визначте цільНеможливо просуватися в порожнечу. Ви точно повинні розуміти, навіщо ви щось робите і який результат вас задовольнить.
Мета повинна враховувати особливості вашої компанії, аудиторії і обставин.
Вона повинна бути точно сформульованою і прописаною, щоб в будь-який момент можна було оцінити продуктивність роботи. Якщо підвищити продаж або залучити клієнтів на сайт, то на скільки? Якщо підвищити впізнаваність бренду, то в чому це повинно виражатися?
При цьому мета повинна бути досить гнучкою, щоб її можна було безболісно корегувати і уточнювати в дорозі.
Познайомтеся з вашою ЦА Хто ті люди, яким адресовано вашу пропозицію? Яка їх стать, який вік? Де вони живуть і чим займаються? Які сайти відвідують у мережі і яку інформацію там шукають? Який стиль спілкування їм близький? Хто формує їхню думку з життєвих питань у цілому і з приводу покупок зокрема? Що їх мотивує і які проблеми їх турбують? Без глибокого розуміння вашої аудиторії стратегія не буде ефективною.
Ми в Content.UA кожен новий проект починаємо зі створення маркетингових персонажів. Це копітка і глибока робота, але вона дає можливість зробити звернення до кожного клієнта максимально особистим. Ми шукаємо больові точки і показуємо, як конкретний продукт вирішить його проблему. Так імовірність угоди підвищується в рази.
Проведіть інвентаризацію контентуНайімовірніше, ви вже робили якийсь контент раніше. У вас є сторінки в соцмережах або блог, або інші канали спілкування з аудиторією. Перевірте, що з того, що ви вже написали, можна «причесати» і поставити на службу вашій аудиторії.
Можливо, це низка корисних статей, які можна зверстати в електронну білу книгу? Або робочі інструменти, які можна безкоштовно запропонувати користувачам в обмін на їхні контактні дані, або конкретні дії на вашому сайті?
Перевірте, які пости принесли найбільший відгук аудиторії. Можливо, їх можна оновити, доповнити свіжою інформацією і запропонувати читачам знову?
Заразом проаналізуйте, в якій формі ваші читачі вважають за краще отримувати контент: це глибокі довгі статті або короткі легкі блоки інформації, упереміж із розважальним контентом? Використовуйте цю інформацію, щоб створити календарний план публікацій.
Задайте метрики успішності Параметри, які дадуть змогу визначити, що публікація досягла мети, можуть варіюватися залежно від загальної мети вашої стратегії. Це може бути час, який користувач провів на сторінці, кількість відвіданих сторінок, переходи зі сторінки на сайт, вчинення дій на сайті тощо.
Сплануйте публікаціїСпираючись на попередні кроки, виберіть типи контенту, які будуть найбільш актуальні для вашої аудиторії і зручні для каналів, обраних для спілкування. Щоб публікації були затребуваними, шукайте ніші, які ще недостатньо заповнені, і наповнюйте їх унікальним, експертним і практично корисним контентом.
Це можуть бути:
- статті в блозі компанії;
- електронні книги;
- інфографіка;
- відеоконтент, аудіопідкасти або прямі відеоефіри;
- статті на зовнішніх трастових ресурсах;
- публікації в соцмережах, імейл-розсилка і т.д.
Організуйте свій контентСтворіть редакційний календар, де будуть відображатися всі публікації на всіх обраних ресурсах. Це допоможе охопити і збалансувати загальну картину просування, врахувати всі теми: від вічнозелених до гостро актуальних, вловити коливання інтересу аудиторії і генерувати піки трафіка.
Виберіть майданчики для поширення контенту Контент-маркетинг набагато ширший, ніж просто публікації у вашому блозі і соцмережах. В ідеалі, потенційні користувачі повинні зустрічати інформацію про вас всюди, куди заносить їх інтернет.
Організуйте дистрибуцію контенту так, щоб експертні статті від вашого імені, позитивні відгуки і посилання на вас траплялися на всіх ресурсах, які є значущими для вашої ЦА. Це можуть бути сторонні сайти і блоги, тематичні форуми, сайти з відгуками, майданчики для професійних обговорень, блоги лідерів думок і т.д.
Власне, для цього ви і вивчали портрет вашої цільової аудиторії, щоб зрозуміти, на яких ресурсах варто організувати посів контенту.
Відстежуйте і коригуйте результати Використовуйте дані аналітики, щоб відстежувати результати і вчасно коригувати напрям роботи.