Контент без стратегії — гроші на вітер

Як і навіщо вибудовувати контент-маркетингову стратегію
Статистика запитів показує: брендам потрібен контент-маркетинг. Запит на контентне просування зростає в міру того, як користувачі вчаться захищатися від настирливої реклами. За даними компанії PageFair, за один тільки грудень 2016 року блокувальники реклами запускалися на більш ніж 600 млн пристроїв у всьому світі. 62% із них — мобільні гаджети. В Україні цей відсоток в рази менше, але теж прийшов час шукати більш органічні способи поширювати інформацію про себе.
Бренди хочуть — бренди роблять. Вони заводять блоги, виходять у соцмережі, залучають лідерів думок. Але лише третина компаній точно розуміють, що вони роблять і навіщо.


Звіт B2B Content Marketing від Content Marketing Institute показав, що тільки 37% контент-маркетологів мають задокументовану стратегію для контент-просування. У 41% є стратегія, зрозуміла в загальних рисах, але не записана на папері. Це краще, ніж нічого. Але контентне просування без прописаної стратегії, чітких цілей і зрозумілих критеріїв успіху — це пусте спалювання рекламних бюджетів.


Стратегія як спосіб уникнути зайвих рухів і витрат
Якщо реклама дає ефект тільки поки за неї платять, то стаття в блозі або електронна книга може генерувати потенційних клієнтів незалежно від того, як давно ви її опублікували.

Але для цього слід точно розуміти: яка інформація потрібна зараз вашій цільовій аудиторії, де і в якому вигляді аудиторія шукає цю інформацію. І як визначити, що інформація справила саме той вплив, на який ви розраховували.

Стратегія контент-просування — це і є повна і детальна відповідь на всі ці запитання.

Серед безлічі відгалужень контент-маркетингу легко загубитися, розпорошити гроші і зусилля. Стратегія відсікає всі непотрібні дії. Вона робить кожен ваш крок вузькоспрямованим і ефективним, дає змогу відстежувати і корегувати результат, заощаджує ваш час і гроші.

Як побудувати контент-маркетингову стратегію: покроковий гід
Визначте ціль

Неможливо просуватися в порожнечу. Ви точно повинні розуміти, навіщо ви щось робите і який результат вас задовольнить.

Мета повинна враховувати особливості вашої компанії, аудиторії і обставин.

Вона повинна бути точно сформульованою і прописаною, щоб в будь-який момент можна було оцінити продуктивність роботи. Якщо підвищити продаж або залучити клієнтів на сайт, то на скільки? Якщо підвищити впізнаваність бренду, то в чому це повинно виражатися?

При цьому мета повинна бути досить гнучкою, щоб її можна було безболісно корегувати і уточнювати в дорозі.

Познайомтеся з вашою ЦА

Хто ті люди, яким адресовано вашу пропозицію? Яка їх стать, який вік? Де вони живуть і чим займаються? Які сайти відвідують у мережі і яку інформацію там шукають? Який стиль спілкування їм близький? Хто формує їхню думку з життєвих питань у цілому і з приводу покупок зокрема? Що їх мотивує і які проблеми їх турбують? Без глибокого розуміння вашої аудиторії стратегія не буде ефективною.

Ми в Content.UA кожен новий проект починаємо зі створення маркетингових персонажів. Це копітка і глибока робота, але вона дає можливість зробити звернення до кожного клієнта максимально особистим. Ми шукаємо больові точки і показуємо, як конкретний продукт вирішить його проблему. Так імовірність угоди підвищується в рази.

Проведіть інвентаризацію контенту

Найімовірніше, ви вже робили якийсь контент раніше. У вас є сторінки в соцмережах або блог, або інші канали спілкування з аудиторією. Перевірте, що з того, що ви вже написали, можна «причесати» і поставити на службу вашій аудиторії.

Можливо, це низка корисних статей, які можна зверстати в електронну білу книгу? Або робочі інструменти, які можна безкоштовно запропонувати користувачам в обмін на їхні контактні дані, або конкретні дії на вашому сайті?

Перевірте, які пости принесли найбільший відгук аудиторії. Можливо, їх можна оновити, доповнити свіжою інформацією і запропонувати читачам знову?

Заразом проаналізуйте, в якій формі ваші читачі вважають за краще отримувати контент: це глибокі довгі статті або короткі легкі блоки інформації, упереміж із розважальним контентом? Використовуйте цю інформацію, щоб створити календарний план публікацій.

Задайте метрики успішності

Параметри, які дадуть змогу визначити, що публікація досягла мети, можуть варіюватися залежно від загальної мети вашої стратегії. Це може бути час, який користувач провів на сторінці, кількість відвіданих сторінок, переходи зі сторінки на сайт, вчинення дій на сайті тощо.

Сплануйте публікації

Спираючись на попередні кроки, виберіть типи контенту, які будуть найбільш актуальні для вашої аудиторії і зручні для каналів, обраних для спілкування. Щоб публікації були затребуваними, шукайте ніші, які ще недостатньо заповнені, і наповнюйте їх унікальним, експертним і практично корисним контентом.

Це можуть бути:

  • статті в блозі компанії;
  • електронні книги;
  • інфографіка;
  • відеоконтент, аудіопідкасти або прямі відеоефіри;
  • статті на зовнішніх трастових ресурсах;
  • публікації в соцмережах, імейл-розсилка і т.д.

Організуйте свій контент

Створіть редакційний календар, де будуть відображатися всі публікації на всіх обраних ресурсах. Це допоможе охопити і збалансувати загальну картину просування, врахувати всі теми: від вічнозелених до гостро актуальних, вловити коливання інтересу аудиторії і генерувати піки трафіка.

Виберіть майданчики для поширення контенту

Контент-маркетинг набагато ширший, ніж просто публікації у вашому блозі і соцмережах. В ідеалі, потенційні користувачі повинні зустрічати інформацію про вас всюди, куди заносить їх інтернет.

Організуйте дистрибуцію контенту так, щоб експертні статті від вашого імені, позитивні відгуки і посилання на вас траплялися на всіх ресурсах, які є значущими для вашої ЦА. Це можуть бути сторонні сайти і блоги, тематичні форуми, сайти з відгуками, майданчики для професійних обговорень, блоги лідерів думок і т.д.

Власне, для цього ви і вивчали портрет вашої цільової аудиторії, щоб зрозуміти, на яких ресурсах варто організувати посів контенту.

Відстежуйте і коригуйте результати

Використовуйте дані аналітики, щоб відстежувати результати і вчасно коригувати напрям роботи.


Хороша стратегія — командна робота
Не намагайтеся робити контент-маркетинг поодинці, навіть якщо здається, що він вам до снаги або що для молодої і маленької компанії в масштабності немає потреби. Фронт робіт тут занадто великий і різноманітний для однієї людини.

Якісний контент-маркетинг вимагає участі талановитих і різнобічних фахівців. Тому залучайте команду. Тільки так вийде зробити стратегію грамотною, точною і збалансованою.

Ми знаємо, про що говоримо. Тому що в Content.UA над кожним проектом працює одразу кілька фахівців: інтернет-маркетолог, менеджер проекту, SEO-фахівець, аналітик, психолог, журналісти і редактори, SMM- і імейл-маркетологи, контент-менеджер, таргетолог. Кожне завдання передається по конвеєру, починаючи від збору даних до затвердження у клієнта, публікації й аналізу результатів.

Це дійсно масштабна робота, і тільки в команді можна виконувати її з усіх боків професійно, контролювати результати і вчасно усувати помилки.

Просування «в одні руки» — це маленький човен в океані діджитал. Командна робота над створенням і реалізацією стратегії — вже потужний фрегат. Вибирайте, на чому вам зручніше пересуватися.

Також вам може бути цікаво:
Інші статті
Підписуйтесь на наш контент!
Щомісяця наші підписники отримують цікаві дайджести від діджитал-експертів
Пишіть, дзвоніть — ми дуже любимо спілкуватися:

info@content.ua
+380 (96) 274 32 65
Усі права захищені: Content ® UA
2017