SEO в блозі: як просунути свою статтю до користувача

Якщо стаття відповідає вимогам SEO, пошукова система бачить її краще і частіше показує потенційним читачам. Розповідаємо, як оптимізувати статтю, якщо ви малознайомі з SEO
Чули таке: «Те, чого ти шукаєш, так само шукає тебе»?

Скажімо, у вас є блог. Ви пишете про те, чим займаєтеся, і шукаєте читачів, які з часом стануть покупцями / замовниками ваших послуг.

А тисячі людей саме тоді шукають ваші статті. Точніше, вони шукають вирішення своїх проблем і ставлять пошуковику запитання, на які ви відповідаєте в своїх текстах.

Як влаштувати вашим статтям зустріч із читачами? Спробуйте SEO, вам сподобається.
Мало просто створити корисний контент. Потрібно ще й посунути його ближче до читача.

Що таке SEO и навіщо воно вашому блогу

Якщо поняття «SEO-оптимізація» асоціюється у вас із нечитабельними текстами, забитими ключовиками, то ви багато чого пропустили. Пошукові роботи тепер, як і ми з вами, надають перевагу якісним інформативним статтям. А нецікаві, переспамлені і нечитабельні — знижують у видачі.

Суть SEO-оптимізації у тому, щоб допомогти пошуковим роботам помітити вашу публікацію. Без цього навіть найкрутіші матеріали побачать тільки ті, хто стежить за оновленнями вашого блогу. Оптимізована ж стаття потрапить на очі значно більшій кількості людей і ще довго буде вести до вас трафік.

Що потрібно, щоб потоваришувати з пошуковими системами

● зібрати запити, за допомогою яких люди шукають інформацію по темі вашої статті;
● використовувати їх у тексті, заголовках, підзаголовках і метаданих;
● перелінкувати статтю з іншими матеріалами блогу, подібними за тематикою;
«посіяти» статтю на сторонніх ресурсах, щоб отримати зворотні посилання.
Справжню оптимізацію, звичайно, повинен проводити SEO-спеціаліст, у нього це вийде більш ґрунтовно. Але й самі ви можете зробити для своїх статей багато корисного.
Ну що, спробуємо?

Як зібрати ключі: розбираємося з пошуковими запитами для статті

Користувач вводить у Google запит. Система видає йому сторінки, де трапляється формулювання, яке він використовував у запитанні. Це формулювання називається «ключовий запит», «ключ» або «пошуковий запит».

До тієї самої теми ключів може бути кілька десятків. І близькі за змістом формулювання можуть сильно відрізнятися за популярністю.
За ключовою фразою "Просування статті" Serpstat пропонує такі результати.
Формулювання запиту дійсно важливе для видачі
Якщо ви використовуєте в тексті менш популярні запити, користувачі будуть шукати його рідше. Ваша стаття може навіть бути в топі за низькочастотним запитом, але трафіку все одно буде замало.

Часом досить замінити кілька формулювань у тексті з красивих на пошукові — і позиції статті посилюються. Тому, перш ніж писати, варто розібратися, що саме запитують люди у пошуковиків по вашій темі, і що по ній пишуть конкуренти.

Спочатку розберемося з конкурентами

Вбийте в Google тему вашої статті і проаналізуйте перші 7-10 сторінок із видачі: які ключі в них використані?
Скористайтеся сайтом Serpstat. Просто вставте посилання на статтю в пошуковий рядок, виберіть функцію «Аналіз сторінок» і отримаєте список запитів, які використані в тексті.
Клікайте по кожному запиту, щоб переглянути схожі ключі і їхню частотність. Але майте на увазі: безкоштовна версія Serpstat дає змогу проаналізувати лише 30 ключів або посилань на добу.
Введіть посилання на статтю в пошуковий рядок Serpstat і дивіться, які ключові запити в ній використані.

Тепер подивимося, що шукають користувачі

Їхні запити можна переглянути за допомогою сервісів Semrush, Serpstat або Ahrefs. Вводите на сторінці свій запит і отримуєте перелік пошукових фраз, які містять ваш ключ і список ключів, схожих на нього.
Варіанти ключових фраз для запиту "оптимізація статей".
Функція "Схожі фрази" показує запити, семантично пов'язані з вашим ключем. Вони вам також стануть у пригоді.

Всі знайдені запити і їхню частотність винесіть до загального документа. Повторювані фрази видаліть. Ключі, що не мають прямого стосунку до теми, випишіть окремо — стануть у пригоді для інших матеріалів.

Решту запитів розташуйте в порядку від високочастотних до низькочастотних. Що з ними робити — розберемо далі.

Але це ще не все: збираємо LSI-ключі

Крім основних запитів існують ще й LSI-ключі (Latent semantic indexing). Це слова і фрази, які семантично пов'язані з темою і допомагають пошуковим системам зрозуміти контекст, в якому ви використовуєте основні запити.
Наприклад, якщо запит «Акваріум» супроводжують LSI-ключі «50 літрів», «вода», «як доглядати» — ідеться про ємності для утримання риб.

Якщо ж серед супутніх слів є «квитки», «концерт», «слухати альбоми» — то, безумовно, мова про рок-групу.
Пошукові підказки в Serpstat до запиту "оптимізація статей". Їх можна використовувати як LSI. Зверніть увагу, як супроводжуючі слова визначають контекст ключової фрази.
Ще один зручний спосіб — підказки, які дає Google під результатами видачі.
Коли ви вводите запит в пошуковий рядок, Google пропонує готові варіанти фраз. Їх можна використовувати в якості пов'язаних запитів
Під основною видачею Google пропонує формулювання, які теж можна використовувати в якості LSI.
Завантажуйте всю зібрану семантику в таблицю, зберіть усі фрази в один стовпчик, видаліть дублі і допоміжні слова (прийменники, займенники і т.д.), і додайте результат до зібраних основних запитів.

Отже, перед вами список ключових запитів і LSI-ключів.

Він дає вам одразу дві переваги.

По-перше, оптимізовану під ключі статтю роботи будуть частіше знаходити і показувати читачам.

По-друге, читачі зможуть оцінити зміст тексту, просто пробігши очима оптимізовані підзаголовки. В епоху, коли у вас є всього кілька секунд, щоб зачепити увагу користувача, це вагома перевага.

Як оптимізувати статтю під пошукові запити

Ключі в тексті

Список запитів дає уявлення, що хочуть знати читачі по вашій темі. Використовуйте його, щоб вибудувати структуру статті. Високочастотні ключі — основна тема. Низькочастотні — підтеми, на які вона розгалужується.
Пам'ятайте: ключі в тексті — це інструмент, а не самоціль. Розміщуйте їх тільки там, де вони доречні і мають сенс.
В ідеалі ключі потрібно використовувати в прямому входженні, тобто в тій формі, в якій вам видав їх Serpstat. Якщо такий варіант має в тексті занадто незграбний вигляд, ключ можна розбити знаком пунктуації або навіть розділити: частина залишається в одному реченні, частина йде в наступне.

Органічний читабельний текст — понад усе!

Оптимальна насиченість — один ключовий запит на 2 тис. знаків тексту. Важливі ключі, які природно лягають у зміст, у такому обсязі тексту можна використовувати частіше: двічі — в прямому входженні, і ще раз — в іншому відмінку або розбавлений додатковою фразою.

Не забувайте про LSI. Використовуйте їх, щоб робот показував ваш текст тільки тим, хто ним дійсно цікавиться.

Ключі в заголовках і підзаголовках

Пошуковик аналізує в статті основний заголовок і підзаголовки. Від основного тексту він відрізняє їх за форматуванням: Н1 — назва, Н2 і Н3 — підзаголовки.
У заголовку Н1 використовуйте головний запит — найвисокочастотніший із тих, що ви зібрали. А короткий зміст другого і третього рівней — другорядні і розширені запити.
Зверніть увагу: заголовки і підзаголовки не створені з одного тільки ключа, а лише містять його.

Ключі в метаданих

Публікуючи статтю, ви заповнюєте метадані: Title, Decription, Keywords. Якщо до цих пір не заповнювали, то починайте робити це вже сьогодні.

По-перше, це важливе маркування для роботів. По-друге, сніпет (текст, який видно в пошуковій видачі) пошуковик найчастіше формує з метаданих. Якщо там порожньо, він підтягне довільний фрагмент тексту. Навряд чи користувач, прочитавши його, вигукне: «О, це якраз те, що мені потрібно!».
Сніппети, обведені червоною рамкою, мало що скажуть читачеві про суть тексту.
Варіант в зеленій рамці — цілком інформативний.
Title — це заголовок статті, який ми бачимо в пошуковій видачі, або коли ділимося посиланням у соцмережах. Його довжина — не більше 90 символів. При цьому пошуковик показує (а ми можемо прочитати) тільки 60 із них. Решту тексту бачать тільки роботи.

Тайтл повинен відображати зміст тексту і включати в себе головні ключі. Але при цьому залишатися зрозумілою читабельною фразою.

Decription — короткий опис статті. Пошуковий алгоритм використовує його, щоб оцінити сторінку і визначити її місце у видачі. Читачі бачать цей опис у сніпеті і вирішують, чи клікнути на статтю.
Оптимальна довжина «дескрипшина» — 170-290 символів. У цій кількості тексту потрібно чітко викласти суть матеріалу і його користь для читача. Звісно, максимально використовувати при цьому ключові запити.

Keywords — перелік ключів, які використані в статті. Для Google цей метатег уже втратив актуальність, втім заповнювати його зайвим не буде.

Поведінкові фактори для оптимізації: що добре читачеві, то добре пошуковику

Пошуковику важливо не тільки те, як написана стаття, але й те, як люди її читають. Скільки часу проводять на сторінці, чи дочитують до кінця, чи клікають по посиланнях або інтерактивних елементах у тексті тощо. Чим краще поведінковий фактор, тим вище стаття ранжується у видачі.

Що допомагає захопити увагу читача?

Продумана структура

Стаття повинна розкривати максимум питань, які виникають у читача по темі, логічно переводити від одного до іншого, залежно від їхньої появи.

Візуальна частина

Ілюстрації та інфографіки не дають користувачеві втомитися від тексту, допомагають краще зрозуміти написане.

Крім того, атрибут ALT — метадані, які заповнюються в описі зображень, — це ще одна можливість розмістити ключові запити і дати зачіпку роботам-пошуковикам.

Відео

користувачі люблять і дивляться відеоролики. Значить, і пошуковики піднімають вище статті з відео. Але якщо заливаєте відео зі сторонніх ресурсів, ставте в настройках позначку rel="nofollow".

Перелінковка

Коли ви в статті посилаєтеся на інші матеріали вашого блогу, подібні за темою, читач може перейти на них і глибше розібратися в якихось моментах. А пошуковик робить висновок: оскільки у вас є кілька статей по якійсь темі, значить, ви в ній експерт, ваш сайт корисний читачам і його варто показати вище.

Так що не лінуйтеся перелінковувати матеріали в тілі статті і пропонувати посилання в блоці «Читайте також».

Зовнішні посилання

Якщо вашу статтю читають і обговорюють не тільки в блозі, а й на сторонніх ресурсах, пошуковик розуміє, що вона дійсно заслуговує на увагу, і піднімає її у видачі. Тому, не соромтеся ділитися посиланням на свій матеріал у себе в соцмережах, профільних пабліках, на тематичних форумах.

Залишаючи посилання, пишіть до нього короткий анонс і закликайте до обговорення. Це збільшить шанси, що люди підуть у блог почитати, висловлять думку на радість пошуковику і на користь вашому матеріалу.
На старті збір ключів і оптимізація статті під них можуть здатися вам складними. Але не пошкодуйте часу, щоб розібратися в темі SEO, хоча б на початковому рівні. І пошукові роботи полюблять ваші статті.
Також вам може бути цікаво:
Підписуйтесь на наш контент!
Щомісяця наші підписники отримують цікаві дайджести від діджитал-експертів
Пишіть, дзвоніть — ми дуже любимо спілкуватися:

info@content.ua
+380 (96) 274 32 65
Усі права захищені: Content ® UA
2019