Розглянемо на прикладі.Підпроект — ведення сторінки у Фейсбуці. Процес — створення контент-плану для сторінки у Фейсбуці. Підпроцес — створення тексту для контент-плану. Виконавець — копірайтер Наталя. Опис — у нашому прикладі можна вказати, скажімо, джерела, які Наталя використовує, контактні особи, у яких Наталя бере інтерв'ю etc. Дедлайн — щовівторка, до 12.00, щотижня.Що далі — кому віддає? Редактору, ілюстратору чи менеджеру? Як сповіщає його про те, що план готовий? Пише в чаті, надсилає лист або відправляє поштового голуба?Складнощі — описуємо всі можливі ситуації, коли процес гальмується. Наприклад, Наталя може не отримати до вечора п'ятниці актуальну інформацію від клієнта.На цьому етапі у вашій голові, ймовірніше, виникне можливе рішення, і це — найважливіше в усій вправі. Коли ви прописуєте проблеми і найчастіші помилки, ви вже розумієте, як їх вирішити або не допустити в майбутньому. Записуйте ідеї в останню колонку або залишайте порожньою, щоб потім порадитися з виконавцями або командою замовника. Обов'язково покажіть таблицю всім задіяним особам. Нехай вони внесуть свої корективи, розкажуть вам, із якими ще проблемами стикаються, запропонують рішення, а ви його зафіксуєте. Таблиця допоможе побачити загальну картину з усіма слабкими ланками і зрозуміти, як оптимізувати процес. Тільки не забувайте її оновлювати, коли ввідні зазнають змін. І, звичайно, добийтеся узгодження замовником та синергії в роботі над проектом. 3. Вирішуємо проблему № 1 (разом із клієнтом) У кожен момент часу є одна найважливіша проблема — «проблема № 1». Їх може бути багато, але неможливо вирішити всі одночасно. Ми вибираємо найбільш важливу і фокусуємо всі свої зусилля на ній. Це робота керівника, але іноді пріоритети неможливо розставити без участі клієнта і його готовності йти назустріч.
Нещодавно ми готувалися до одночасного запуску двох великих проектів замовника — відкриття інтернет-магазину та порталу (віртуального простору для залучення потенційних клієнтів). Практично всі ресурси були кинуті на ці проекти: 10 кращих копірайтерів, 2 літературних редактори, 1 технічний і 1 головний редактор днями і ночами писали, редагували і перевіряли, щоб закінчити до дедлайну. У якийсь момент ми зрозуміли, що не встигнемо, адже головного редактора, яка читала і перевіряла всі тексти, неможливо клонувати, а інакше вона просто не зможе обробити такий величезний масив інформації у строк.
І тоді ми зв'язалися з клієнтом, чесно описали ситуацію і запропонували разом придумати, як усе встигнути. У нас було дві проблеми № 1, два надважливих завдання. І клієнт пішов назустріч: він погодився відсунути дедлайн по інтернет-магазину, «пропустивши вперед» портал. Чи могли ми вчинити інакше? Можливо, але тоді якість продукту постраждала би. Чи міг замовник наполягати на своєму? Звичайно, і мав право. Але пішов нам назустріч і отримав бажаний результат.
Завтра Розмірковуючи про розвиток наших проектів і самого Content.UA, ми розуміємо необхідність agile-змін:
- Рішення повинні прийматися швидше. І тут дуже важливе сприяння з боку клієнта. Agile-маркетинг та управління можуть бути прийняті ним, але коли справа доходить до реагування, ми всі знаємо, як буває. Повільне узгодження і розподіл ресурсів гальмує навіть найшвидшу команду виконавців. Якщо клієнти не орієнтовані на швидкість і не можуть стрімко змінюватися, не можемо й ми.
- Працюємо короткими спринтами, довжиною в місяць або навіть менше. Вибираємо пріоритетні завдання з відставання проекту, додаємо їх до плану спринту на майбутній період. Протягом спринту влаштовуємо 4 короткі зустрічі, ділимося проблемами і набутими знаннями, пропонуємо шляхи поліпшень.
- Закінчивши кожен спринт, проводимо збори, аналізуємо звіти і показники, обговорюємо:
- Що було вивчено і протестовано протягом цього місяця?
- Що спрацювало, а що ні?
- Які проблеми виникли?
- Як ми можемо покращити?
- Як ми можемо більш раціонально використовувати наш час?
Кожен менеджер знає відповіді на ці запитання, адже ми беремо участь у всіх процесах за своїми проектами і бачимо результати. Але, якщо ми не спілкуємося і не обговорюємо колективно успіхи і проблеми, ми не в силах «відлетіти» від маленького світу своїх завдань і побачити більш цілісну картину того, що відбувається в стрімко мінливому діджитал-маркетингу.
Можливо, ця стаття дасть початок цілій рубриці про те, як ми трансформуємося, приймаючи концепцію Agile. Ми раді будемо поділитися з вами результатами і спостереженнями! Підписуйтесь на нашу
сторінку в Facebook, якщо хочете читати статті першими.