Agile-оптимізація в Сontent.UA

Вчора, сьогодні, завтра
Майбутнє наближається набагато швидше, ніж ми розуміємо. Швидкість змін величезна, тому у підприємців просто немає вибору: або ти гнучкий і швидко реагуєш на зміни, або ти за бортом.

Хочеш не пропасти в майбутньому? Вчися лавірувати на літаючих скейтах!
Фото: кадр із фільму «Назад у майбутнє — 2».
Ми не будемо розповідати, що таке Agile, як він з'явився і які принципи лежать в його основі. Написано вже чимало. Ми поділимося своїм першим досвідом agile-метаморфоз, висновками і планами на майбутнє.

Вчора

Коли в Сontent.UA прийшли перші клієнти, основними нашими продуктами були контент-маркетингові стратегії (КМС) і копірайтинг. Ми вірили, що ефективна співпраця повинна починатися з розробки КМС. Вважали, що, спираючись на цей об'ємний документ із аналізу та планування, можна досить довго вибудовувати просування. Але час показав: наші ретельно зібрані стратегії іноді стають неактуальними вже за півроку. Причини можуть бути найрізноманітнішими: методи роботи з деякими інструментами змінилися — так, катастрофічно впало органічне охоплення в Фейсбуці, бюджети на таргетовану рекламу зросли; цільова аудиторія знайшла альтернативне рішення; з'явилися нові інструменти просування, що не були проаналізовані і сплановані в КМС.
GIF: кадр із телесеріалу «Теорія великого вибуху».
Це зовсім не означає, що клієнту більше не потрібна контент-маркетингова стратегія. Просто наш підхід до її розробки та впровадження змінився. Ми проводимо детальний аудит, створюємо план і список завдань, щоб потім пріоритезувати їх у межах проекту. КМС задає загальний вектор, спільні цілі, ми озираємося на неї, але гнучко трансформуємося до змін навколо. Трансформація — це не просто переміщення з точки A в пункт B, тому що, щойно ви доходите до B, вам потрібно перейти до C, і коли ви дістанетесь точки C, вам, імовірно, доведеться подумати про D. Періодично ми повертаємося до стратегії, щось дописуємо і змінюємо, відображаючи нові знання. Тепер КМС — це перманентно наповнюваний конспект із чіткими А і В і пунктирними D, E і навіть Z.

Сьогодні

Озираючись назад, ми би хотіли поділитися найголовнішими уроками минулого року і висновками, які почерпнули з них:

  1. Адаптуємося.

Фото: кадр із фільму «Обід голяка».
Зміни лякають. Нам властиво боятися невідомості і ризиків. Але без змін неможливе життя.

У нас дуже різноманітна клієнтська база: є компанії, яким ми надаємо тільки одну послугу, а є клієнти на повному супроводі. Ті інструменти і методи, які добре працюють на одному проекті, можуть зовсім не працювати на іншому. Ба більше: те, що вчора було ефективним у межах одного проекту, завтра може перестати приносити результати.

Сьогоднішній підхід до маркетингу можна описати таким правилом: «Зроби концепт, протестуй і подумай, що означають результати, зроби висновки і врахуй на майбутнє». Постійні експерименти та аналітика — гнучкість і швидкість реакції на зміни — основа сьогоднішніх маркетингових стратегій. Чи трапляються невдачі? Так.

2. Здобуваємо досвід із невдач.

Єдиний спосіб навчитися ходити — ходити. Іноді падати, підніматися і знову йти. Дуже банальна думка, інтуїтивно зрозуміла однорічній дитині. Але подорослішавши, ми втрачаємо здатність визнавати і приймати власні помилки. Ми формуємо компанію або беремо на себе якусь функцію в ній і продовжуємо ставитися до невдачі як до біди, не думаючи про те, що помилки — це показник того, що ми вчимося чомусь новому. Такий наш менталітет.

Як навчитися аналізувати помилки і витягати з них цінний досвід?

Проста вправа для проект-менеджера.

Зазвичай у кожному проекті існує маса процесів. Суть цієї вправи — прописати до найменшої деталі кожен.

Малюємо таблицю.
Розглянемо на прикладі.
Підпроект — ведення сторінки у Фейсбуці.
Процес — створення контент-плану для сторінки у Фейсбуці.
Підпроцес — створення тексту для контент-плану.
Виконавець копірайтер Наталя.
Опис — у нашому прикладі можна вказати, скажімо, джерела, які Наталя використовує, контактні особи, у яких Наталя бере інтерв'ю etc.
Дедлайн — щовівторка, до 12.00, щотижня.
Що далі — кому віддає? Редактору, ілюстратору чи менеджеру? Як сповіщає його про те, що план готовий? Пише в чаті, надсилає лист або відправляє поштового голуба?
Складнощі — описуємо всі можливі ситуації, коли процес гальмується. Наприклад, Наталя може не отримати до вечора п'ятниці актуальну інформацію від клієнта.
На цьому етапі у вашій голові, ймовірніше, виникне можливе рішення, і це — найважливіше в усій вправі. Коли ви прописуєте проблеми і найчастіші помилки, ви вже розумієте, як їх вирішити або не допустити в майбутньому. Записуйте ідеї в останню колонку або залишайте порожньою, щоб потім порадитися з виконавцями або командою замовника.
Обов'язково покажіть таблицю всім задіяним особам. Нехай вони внесуть свої корективи, розкажуть вам, із якими ще проблемами стикаються, запропонують рішення, а ви його зафіксуєте. Таблиця допоможе побачити загальну картину з усіма слабкими ланками і зрозуміти, як оптимізувати процес. Тільки не забувайте її оновлювати, коли ввідні зазнають змін. І, звичайно, добийтеся узгодження замовником та синергії в роботі над проектом.

3. Вирішуємо проблему № 1 (разом із клієнтом)

У кожен момент часу є одна найважливіша проблема — «проблема № 1». Їх може бути багато, але неможливо вирішити всі одночасно. Ми вибираємо найбільш важливу і фокусуємо всі свої зусилля на ній. Це робота керівника, але іноді пріоритети неможливо розставити без участі клієнта і його готовності йти назустріч.

Нещодавно ми готувалися до одночасного запуску двох великих проектів замовника — відкриття інтернет-магазину та порталу (віртуального простору для залучення потенційних клієнтів). Практично всі ресурси були кинуті на ці проекти: 10 кращих копірайтерів, 2 літературних редактори, 1 технічний і 1 головний редактор днями і ночами писали, редагували і перевіряли, щоб закінчити до дедлайну. У якийсь момент ми зрозуміли, що не встигнемо, адже головного редактора, яка читала і перевіряла всі тексти, неможливо клонувати, а інакше вона просто не зможе обробити такий величезний масив інформації у строк.

І тоді ми зв'язалися з клієнтом, чесно описали ситуацію і запропонували разом придумати, як усе встигнути. У нас було дві проблеми № 1, два надважливих завдання. І клієнт пішов назустріч: він погодився відсунути дедлайн по інтернет-магазину, «пропустивши вперед» портал. Чи могли ми вчинити інакше? Можливо, але тоді якість продукту постраждала би. Чи міг замовник наполягати на своєму? Звичайно, і мав право. Але пішов нам назустріч і отримав бажаний результат.

Завтра

Розмірковуючи про розвиток наших проектів і самого Content.UA, ми розуміємо необхідність agile-змін:

  1. Рішення повинні прийматися швидше. І тут дуже важливе сприяння з боку клієнта. Agile-маркетинг та управління можуть бути прийняті ним, але коли справа доходить до реагування, ми всі знаємо, як буває. Повільне узгодження і розподіл ресурсів гальмує навіть найшвидшу команду виконавців. Якщо клієнти не орієнтовані на швидкість і не можуть стрімко змінюватися, не можемо й ми.

  2. Працюємо короткими спринтами, довжиною в місяць або навіть менше. Вибираємо пріоритетні завдання з відставання проекту, додаємо їх до плану спринту на майбутній період. Протягом спринту влаштовуємо 4 короткі зустрічі, ділимося проблемами і набутими знаннями, пропонуємо шляхи поліпшень.

  3. Закінчивши кожен спринт, проводимо збори, аналізуємо звіти і показники, обговорюємо:

  • Що було вивчено і протестовано протягом цього місяця?

  • Що спрацювало, а що ні?

  • Які проблеми виникли?

  • Як ми можемо покращити?

  • Як ми можемо більш раціонально використовувати наш час?

Кожен менеджер знає відповіді на ці запитання, адже ми беремо участь у всіх процесах за своїми проектами і бачимо результати. Але, якщо ми не спілкуємося і не обговорюємо колективно успіхи і проблеми, ми не в силах «відлетіти» від маленького світу своїх завдань і побачити більш цілісну картину того, що відбувається в стрімко мінливому діджитал-маркетингу.

Можливо, ця стаття дасть початок цілій рубриці про те, як ми трансформуємося, приймаючи концепцію Agile. Ми раді будемо поділитися з вами результатами і спостереженнями! Підписуйтесь на нашу сторінку в Facebook, якщо хочете читати статті першими.
Також вам може бути цікаво:

Підписуйтесь на наш контент!
Щомісяця наші підписники отримують цікаві дайджести від діджитал-експертів
Пишіть, дзвоніть — ми дуже любимо спілкуватися:

info@content.ua
+380 (96) 274 32 65
Усі права захищені: Content ® UA
2018