18 маркетингових трендів 2018 року

Тільки найважливіше
Минулий рік ознаменувався виходом нових технологій, таких як Google Home і робот Софія — перший штучний інтелект, здатний переживати емоції. Високі доходи йшли від цифрової, телевізійної реклами, ринок благоволив брендам, що робили ставку на інновації і високий сервіс (Tesla і Amazon).

У 2018 році очікуються нові маркетингові тренди, про які говорить журнал Entrepreneur. Розповімо про найбільш важливі, що, на нашу думку, яскраво проявляються в Україні.

1. Штучний інтелект займеться спілкуванням через веб-сайт

Завдяки таким інструментам, як Intercom і Drift, маркетологи вже використовують онлайн-чат зі штучним інтелектом для спілкування з клієнтом. Технологія вдосконалюється, і її будуть використовувати все частіше.

2. Персоналізація переходить до наступного рівня

Акаунт-орієнтований маркетинг (account-based marketing, АВМ) націлений на створення контенту, заснованого на даних акаунтів споживачів. Щойно принципи АВМ стануть мейнстримом, намагайтеся розширити персоналізований контент, використовуючи платформи, що підтримуються Adobe і Optimizely.
3. Кількісний маркетинг стає мейнстримом

Від нас залежить розвиток кількісно орієнтованого маркетингу. Такі корпорації, як Unilever і Kraft, спочатку покладалися на маркетингові «м'які навички». Зараз вони прибирають плейбук зі світу технологій, створюючи наукові підрозділи, що працюють пліч-о-пліч із маркетологами. У наступному році кількісно орієнтований маркетинг продовжить розвиватися, оскільки організації, які фокусуються на даних, розуміють, що його розвивати легше.

4. Курс на нову реальність

Доповнена (розширена) реальність (AR) впевнено укорінюється в нашому житті. Якщо раніше вона була додатковою, то тепер стала основною опцією пристроїв. Наприклад, фаблет із технологією доповненої реальності Tango від Google — Phab 2 Pro — допоможе дизайнеру інтер'єрів візуалізувати проект до дрібниць, встановивши 3D-об'єкти в реальних локаціях. Так стало набагато простіше подолати заперечення клієнта на етапі затвердження проекту. З його допомогою туристичним фірмам легше організовувати виїзні заходи клієнтів. Під час 3D-туру курортним готелем, конференц-залою можна в режимі реального часу розставляти додаткові елементи інтер'єру, замінювати їх тими, які хоче бачити клієнт. Надзвичайно цінна допомога розширеної реальності і в навчанні. Хімічні, фізичні досліди тепер стали абсолютно безпечними — експериментуй на екрані смартфона без побоювань за своє здоров'я.

Доповнена реальність активно використовується в найрізноманітніших сферах життя. У музеях можна розглянути експонати зблизька, дослідити їх зсередини і поспостерігати за ними в дії.

Цікава акція компанії Danone, в якій використані можливості доповненої реальності. Зібравши магніти з йогуртів «Растішка» і склавши з них космічну карту, її можна оживити! Достатньо завантажити відповідну програму на смартфон і навести камеру на карту — магніти на ній оживають.

Передбачається, що бренди продовжать активно експериментувати з AR-контентом.
5. Реклама в автомобілях — новий маркетинговий канал

Самокеровані автомобілі незабаром міцно увійдуть у наше життя. Нещодавно Uber замовив 24 тисячі Volvo SUVs, оснащених за останніми технологіями самокерування. Певною мірою можуть самостійно їздити автомобілі Tesla моделей S, X і 3, Audi A8 і Mercedes-Benz S-Class.

Що станеться, коли водіям більше не потрібно буде стежити за дорогою? Вони споживатимуть інформацію, в зв'язку з чим в автомобілях з'явиться реклама.

6. Бренди розпочинають розвивати голосову оптимізацію контенту

У 2017 році 20% пошукових онлайн-запитів проводилися голосом. Фахівці прогнозують, що до 2020 року ця кількість зросте до 50%. На тенденцію впливає зростаюча популярність голосових помічників, таких як Amazon Alexa. З їх допомогою можна транслювати музику, аудіокниги з мережі, дізнаватися про погоду, затори на дорогах і багато іншого. Тому маркетологи почнуть оптимізувати подачу інформації під голосовий пошук, як вони зробили це з контентом для веб-2.0. Наприклад, введуть пошук за фразами. Голосовий запит зробити простіше, ніж набрати текст, тому він буде довшим.

7. Захист приватності — головний фактор продажу

У 2017 році відбулося кілька великих витоків особистої інформації користувачів. Тому тепер споживачі будуть вибирати продукти, які її надійно захищають, а виробники — максимально впроваджувати захисні технології. Наприклад, сканер відбитків пальців сьогодні вже є невід'ємною частиною смартфонів.

Найяскравіший приклад — багатоплатформовий месенджер «Телеграм». Головна його фішка — авторський криптографічний протокол MTProto, що забезпечує найвищий ступінь захисту інформації порівняно з іншими месенджерами. І найвищу скачуваність цього програмного забезпечення! Після створення такого унікального продукту розробникам залишалося тільки докрутити функціонал. Вони не просто з цим впоралися, посиливши конкуренцію в сфері обміну віртуальними повідомленнями, а зробили крок далеко вперед від конкурентів.

Якщо приватність у споживача не в пріоритеті, про це подбають урядові організації. Наприклад, новий закон ООН GDPR накладає на підприємства низку зобов'язань щодо захисту даних користувачів. Тому маркетологи будуть оперувати захистом особистої інформації та інформаційною безпекою як цінною пропозицією в усіх сферах.
8. Instagram стане більш цінним каналом порівняно з Facebook

«Інстаграм» розвивається неймовірними темпами. У 2017 році його представники заявили приблизно про 800 мільйонів відвідувачів щомісяця. А інструмент Instagram Stories став популярнішим за Snapchat вже через рік після появи.

З моменту посилення контролю за рекламою компанії стали інтенсивніше використовувати Instagram. Сьогодні ця мережа стає основним каналом для брендів, орієнтованих на маркетинг у соціальних мережах.

9. Провідні бренди інвестують у живі івенти

Приблизно дві третини маркетологів запевняють, що в 2018 році планують збільшити кількість живих івентів. Вони визнають, що такі заходи є найбільш ефективними маркетинговими каналами.

10. B2B-маркетологи створюють багатоканальні кампанії «холодного» продажу

Середній показник рівня відповідей на «холодні» email-розсилки низький, і він продовжить знижуватися, оскільки клієнти ретельно фільтрують повідомлення. Прогресивні маркетологи розробляють комбіновані маркетингові кампанії: поштова розсилка, digital-реклама та інші канали, щоб залучити нових потенційних клієнтів перевіреними і нестандартними способами.

11. Твіттер впевнено здає позиції

У 2017 році «Твіттеру» не вдалося наростити кількість користувачів. Платформа сфокусована на залучення користувачів, а не на поліпшення свого рекламного функціоналу. А маркетологи використовують інші соціальні мережі, щоб тримати зв'язок із потенційними покупцями. Ця тенденція збережеться в 2018 році, хоча «Твіттер» продовжує боротьбу на ринку.
12. LinkedIn дає нове життя відносинам B2B

Компанія LinkedIn провела низку чудових поліпшень своєї платформи, оновила інтерфейс, прагне поліпшити рекламний функціонал. Завдяки цим та іншим змінам B2B-маркетологи планують щільніше використовувати соціальну мережу в прийдешньому році.

13. Автоматизовані платформи змінюють способи керування рекламою

Нові платформи, наприклад, Acquisio і Trapica, обіцяють оптимізувати витрати на рекламу завдяки передовим автоматизованим алгоритмам. Маркетологу достатньо ввести основні параметри рекламної кампанії, а платформа самостійно визначить ідеальну цільову аудиторію і створить ефективні оголошення.

14. Підрахунок потенційних лідів допомагає маркетологам переглянути способи їх переспрямування

Використовуючи прогнозований підрахунок лідів, маркетологи можуть визначити потенційних відвідувачів сайту, які найімовірніше стануть покупцями. Все, що їм треба, — це email-адреса та інструменти на зразок Infer, які сканують веб-сайти в пошуках сигналів про бажання покупок. Потім ліди підраховуються, сортуються, а далі маркетологи працюють тільки з відвідувачами, максимально готуючи їх до покупки.

15. Віртуальна реальність під великим питанням?

Кілька років тому точилися розмови стосовно того, що віртуальна реальність займе центральне місце в інформаційному просторі. Скептики ж вважають, що далі спільноти геймерів вона не піде, а мейнстримом стане доповнена реальність.

Правдивими виявилися оптимістичні прогнози: окуляри і шолом віртуальної реальності активно завойовують місце в нашому житті. Наприклад, шолом віртуальної реальності Lenovo Explorer. З одного боку, він розширює можливості комп'ютерних ігор. У комплект входять два зв'язаних із датчиками шолома контролера, які тримають в руках під час гри. З іншого, дає змогу абсолютно по-новому організувати життя. Девайс підтримує технологію змішаної реальності Windows Mixed Reality і має доступ більш ніж до 20 тис. застосунків Microsoft. Із ним можна вирушити в подорож, по-новому організувати робоче місце, оглянути нерухомість перед покупкою і навіть боротися з фобіями. Тільки-но уявіть, який потужний освітній потенціал несуть у собі подібні пристрої!
Окрема тема — організація міжнародних зустрічей у віртуальних meeting-room. Це не тільки економія часу і коштів на перельотах, але й питання безпеки учасників переговорів, чиє життя і здоров'я можуть піддаватися ризику через їхню діяльність. До того ж пристрої віртуальної реальності не вимагають спеціальної установки — досить підключити їх до ПК або ноутбука.

16. Споживачі очікують більшого від брендів

Завдяки злиттю пропонованих послуг споживачі очікують від брендів більшого. Голосові помічники, доставка день в день, інформація на першу вимогу змушують B2C- і B2B-маркетологів знаходити нові способи задовольняти запити споживачів практично миттєво.

17. Маркетинг впливу залишається корисною стратегією

Близько 95% маркетологів використовують стратегію впливу, свято вірячи в її ефективність. Тому бренди, що прагнуть підтримувати контакт із потенційними покупцями через соціальні мережі, продовжать використання маркетингу впливу.

Треба враховувати, що споживачі, особливо молодь, віддають перевагу менш офіціозній і більш природній подачі інформації. Світ реклами рухається в бік тонко спонсорованого контенту.

18. Обмежений доступ до контенту більше не в моді

У світі B2B контент із обмеженим доступом — це можливість маркетологам генерувати ліди. Отримати потрібну інформацію користувачі можуть, надавши натомість відомості про себе. Але деякі провідні бренди, включно з Hubspot і Zendesk, не обмежують до нього доступ, щоб максимально органічно вписатися в перенасичений контентом простір.

Це не єдине, чим здивує нас прийдешній рік. Кипить життя і в світі візуальних трендів. Анімації, гіфки і відео заполонять соцмережі. Сприяють цьому нові сервіси для створення подібного контенту, наприклад, Powtoon, Crello.

Змінить свій характер і фотографія, яка відходить від ретуші і більше не прагне до ідеального зображення. У 2018 році будуть цінуватися знімки, що відображають людей, простір, обстановку такими, як вони є. Природність фотографії дивним чином врівноважує бурхливий розвиток доповненої і віртуальної реальності. Залишається тільки гадати, якими ще поєднаннями трендів здивує нас грядущий рік.
Також вам може бути цікаво:
Підписуйтесь на наш контент!
Щомісяця наші підписники отримують цікаві дайджести від діджитал-експертів
Пишіть, дзвоніть — ми дуже любимо спілкуватися:

info@content.ua
+380 (96) 274 32 65
Усі права захищені: Content ® UA
2018