Big Data:

чому дані — це «нова нафта» і як вони допомагають збільшити продаж
Big Data (Великі дані) — поняття, яке практично не знайоме фахівцям в Україні. Якщо, звичайно, вони не працюють в IT. Так само неочевидні й можливості Big Data, зокрема для маркетингу і продажу.

Ця ситуація характерна для всього світу. Згідно з дослідженням міжнародної консалтингової компанії McKinsey, навіть такі прогресивні галузі, як охорона здоров'я в США, використовують переваги Big Data максимум на 10–20%.
Big Data — це величезні масиви даних, які можна проаналізувати і виділити закономірності, тренди, асоціації. Зокрема це стосується даних про поведінку людини і взаємодії людей одне з одним.
Спікери та учасники Web Summit 2018 вже назвали Big Data «новою нафтою». Ми писали про це в статті «WEB SUMMIT 2018: найсвіжіші враження з Лісабона».

Як Big Data допомагають маркетологам у міжнародних компаніях

Раніше маркетологам доводилося вивчати своїх споживачів «вручну»: за допомогою опитувань або під час особистого спілкування. Big Data дає змогу значно автоматизувати цей процес.

Великі e-commerce компанії накопичили величезну кількість інформації про кожного з клієнтів: як часто покупець заходить на сайт, через які пристрої, де він живе, чим цікавиться, скільки покупок і коли зробив.

Таких покупців і транзакцій — мільярди, і цю інформацію в табличці Excel не обробити. На допомогу приходять фахівці (Data Scientists) і нові технології обробки даних.
Коли інформація про кожного з клієнтів зібрана докупи і структурована, компанія може запропонувати своїм покупцям набагато більше. Це й вигідні для конкретного клієнта ціни, і швидке рішення проблем, і якісний сервіс.
Згідно з дослідженням Capgemini Digital Transformation Institute, 81% покупців готові платити більше за кращий клієнтський досвід. Якщо персоналізований досвід клієнта настільки важливий, що люди за нього готові доплачувати, без знань про клієнта не обійтися.

Деякі сегменти економіки особливо «багаті» даними про своїх клієнтів.

Консалтингова компанія McKinsey зазначає: «Використання Big Data в банківській сфері може сприяти кращому перехресному продажу, розробці персоналізованих продуктів, динамічному ціноутворенню, кращій оцінці ризиків і більш ефективному маркетингу. А більш персоналізовані медичні послуги, крім продовження життя і поліпшення самопочуття пацієнтів, можуть заощадити від $2 до $10 трлн в усьому світі.

Такі компанії, як Netflix і Procter & Gamble, використовують Big Data для передбачення клієнтського попиту. Вони класифікують основні властивості попередніх і нинішніх продуктів, моделюють співвідношення між цими властивостями і комерційним успіхом, і таким чином будують прогнозуючі моделі для нових продуктів і послуг.

Дані замість нафти

McKinsey зазначає: «Раніше титани індустрії вливали мільярди у фабрики та обладнання. Нові лідери посилено інвестуватимуть у цифрові платформи, дані і фахівців, здатних аналізувати ці дані».

У такій ситуації затребуваними будуть фахівці з візуалізації даних. Адже саме це допоможе зрозуміти основні висновки з аналітичної роботи. А все це вкупі зможе впливати на прийняття комерційних рішень.

Темний бік Big Data

Далеко не всім даним можна довіряти. Далеко не всі дані можна отримати. Далеко не всі дані можна зберігати. Верифікація, законний збір, законне й безпечне зберігання інформації найчастіше являють собою серйозні перешкоди.

Збір персональної інформації доріс до такого масштабу, що державним органам доводиться втручатися.

У цьому році Європейський союз прийняв The General Data Protection Regulation (GDPR). Документ наказує компаніям, що збирають персональні дані громадян ЄС, зробити максимум зусиль для забезпечення безпечного зберігання інформації і неможливість її витоку.
Самим клієнтам теж не завжди подобається, коли стороння компанія знає про них дуже багато.
Надмірно успішний ретаргетинг онлайн-кампаній у Facebook і Google вже не перший рік викликає підозру користувачів у тому, що їх прослуховують.

Межа між збором даних про клієнтів і вторгненням у приватне життя поки ще досить розмита. І перед цією дилемою стоїть кожен бізнес, який вирішує використовувати Big Data в комерційних цілях.
Також вам може бути цікаво:
Підписуйтесь на наш контент!
Щомісяця наші підписники отримують цікаві дайджести від діджитал-експертів
Пишіть, дзвоніть — ми дуже любимо спілкуватися:

info@content.ua
+380 (96) 274 32 65
Усі права захищені: Content ® UA
2018