Не лайками єдиними

Як виміряти ефективність бренду в соцмережах
Якщо будь-який юзер прискіпливо підраховує лайки під своїми постами, то що говорити про бренди? Для них популярність у соцмережах тісно пов'язана з продажем і просуванням у мережі.

Але юзер дійсно може задовольнитися тільки лайками і шерами. А щоб оцінити, наскільки ефективно працює бізнес-сторінка, потрібно набагато більше інформації.

Після блокування «ВКонтакті», в УАнеті залишилося дві провідні соцмережі, які бренди найчастіше використовують для просування: «Фейсбук» та «Інстаграм». Про них і поговоримо.

Які метрики пропопонує «Фейсбук»

«Фейсбук» надає досить детальну і зрозумілу статистику по бізнес-сторінці.

Залученість. Найбільш очевидний, але не найголовніший показник. Сюди входить звичний комплект: лайк, шер і коментар. Можна побачити, як люди взаємодіють із кожним постом окремо або з усіма постами сторінки протягом деякого періоду.

Охоплення. Це кількість людей, які побачили ваш пост. І воно значно більше, ніж сама залученість.

Із кожним лайком / шером / коментарем пост з'являється в стрічці користувачів, які з ним взаємодіяли. Його бачать друзі і підписники цих людей, які до цього могли навіть не знати про ваш бренд. Тут криється один із секретів знаменитої фрази «Відповіла в лічку», яка так набила оскому всім, хто хоча б раз дізнавався про ціну товару у фейсбук-продавців. Кожне запитання — це коментар, що підвищує охоплення і піднімає пост у стрічці користувача. Плюс можливість зав'язати діалог у лічці, але це вже інша розмова.

Органічне і платне охоплення в статистиці показано окремо.

Відео. Цифри в цій колонці демонструють, скільки людей дивилися ролики, які ви публікуєте, довше 3 секунд.

Відмітки «Подобається». Люди, які лайкнули вашу сторінку, показані в цій колонці. Враховуйте і зворотний показник — позначки «Не подобається». Якщо кількість відписок раптом підскочила, терміново шукайте, що ви робите не так.

Ті ж, хто підписався на оновлення, але лайк не поставив, — в колонці «Підписники сторінки».

Показник «Перегляди сторінки» рахує людей, які не обмежилися переглядом посту в своїй стрічці, а зацікавилися вами, перейшли на саму сторінку і погортали один або кілька її розділів.

І, нарешті, «Дії на сторінці» — це люди, яких ви зацікавили настільки, що вони клікнули на ваші контактні дані або на кнопку із закликом до дії.

Усі ці показники можна дивитися як в цілому за певний період, так і дрібно: за один день, за один пост, із розбивкою по розділах або елементах сторінки (реальна адреса, телефон, посилання на сайт, кнопка з СТА тощо).

Якщо ви запускали рекламу для окремих посад або всієї сторінки, в рекламному кабінеті для вас є ще кілька важливих цифр.

Ефективність кампанії показує, наскільки вам вдалося досягти мети: отримати кліки на сайт, лайки для посту або для сторінки і т.д. І у скільки вам обійшовся кожен із цих кліків або лайків.
Не всі показники однаково корисні

З усієї безлічі даних, які вам надає «Фейсбук», універсальними можна вважати, мабуть, тільки охоплення, залученість і показники ефективності реклами. Важливість решти інформації залежить тільки від типу ваших постів і ваших бізнес-завдань.

Наприклад, взаємодія користувачів із відео, яке ви публікуєте, важлива, якщо ролик навчальний, містить інформацію про продукт, або у вас є інші причини бажати, щоб його переглянули повністю. Для звичайних розважальних відео цей показник можна сміливо ігнорувати.

Якщо ваше завдання — привести людей на свій сайт або до свого закладу в офлайні, показник «Дії на сторінці» дійсно важливий, і його потрібно всіма силами підвищувати. Якщо вся ваша діяльність проходить на бізнес-сторінці, класичний діалог: «Скільки коштує?» — «Відповіла в лічку» буде для вас важливішим, ніж переходи на сайт і кліки на кнопку з адресою.
Які метрики пропонує «Інстаграм»

Показники ефективності в «Інстаграма» поки не настільки прокачані, як у «Фейсбука», але компанія працює над цим. А поки звертаємо увагу ось на що.

Коментарі до фото. Користувачі охоче використовують програми, які автоматично ставлять лайки всім новим постам від акаунтів, що їх цікавлять, тому чиста кількість лайків мало про що скаже. Ось коментарі — інша справа. Щоб продумати і написати комент, потрібно як мінімум розглянути фото і прочитати підпис. А це вже жадана порція уваги.

Якщо кількість адекватних коментарів зростає, значить, ви вдало вхопили інтереси вашої ЦА і можете рухатися в цьому напрямі. Якщо коментарів меншає, значить, користувачів не чіпляє ваш контент, вони просто не виділяють його в загальному фоні стрічки. Пора шукати ідеї, які зможуть стимулювати і «включити» підписників у вашу тему.

Найпопулярніші хештеги. Ось він, шанс убити обох зайців. Наявність хештегів робить пост привабливішим для користувачів. Водночас вони спрацьовують як ключові слова і допомагають легко знайти пост у стрічці.

Вибирайте хештеги для свого посту обачно. Маловикористовувані мітки зроблять ваш пост майже непомітним для чужих стрічок. А супертопові настільки конкурентні, що можна просто загубитися у видачі. Тримайтеся золотої середини.

Співвідношення числа підписників сторінки і лайків під постами. Коли під постами відомих брендів або лідерів думок стоять сотні тисяч лайків і коментарів, а під вашим — пара сотень, є привід і зажуритися. Але якщо порахувати співвідношення кількості підписників сторінки і кількості реакцій на пости, маленький бренд цілком може виявитися ефективнішим інста-титану. Дивіться на це співвідношення в динаміці. Якщо на вашому акаунті воно росте, все прекрасно, і ви потрапили в потік.

Кількість нових підписників. Власне, від того, як вам вдається залучати нових підписників, і будуть залежати всі інші метрики. Як ви будете розширювати аудиторію: рекомендаціями впливових користувачів, платними оголошеннями, публікацією вірусного контенту тощо — не надто важливо. Головне, щоб це були живі і активні підписники з вашої ЦА.

Трафік на сайт. Що роблять всі ці люди у вас на сторінці? Мовчки дивляться, дискутують, чи вам вдається зацікавити їх настільки, що вони приходять на сайт вашої компанії? Це можна відстежити за допомогою UTM-міток для кожного рекламного посту.

Популярність Instagram Stories. Ви, звісно, вже випробували нововведення? Інстаграм не так щедрий на статистику щодо «Сторіз», як, наприклад, Snapchat. Але деякі важливі моменти відстежити можна. Дивіться на кількість унікальних переглядів і відсоток завершених переглядів. Тому що і такі короткі ролики, як «Сторіз», не всі додивляються навіть до середини. І, звичайно, коментарі до історій.

Порівняйте себе з конкурентами

У звіті від Instagram можна побачити не тільки важливі показники свого бренду, але й що відбувається у конкурентів.

У цьому звіті можна оцінити кількість опублікованих постів, лайків та коментарів, розмір аудиторії і на скільки вона виросла за минулий період.

Єдиний спосіб поліпшити свої результати і обігнати конкурентів — це знати, з чого ви почали, де перебуваєте зараз і вчасно коригувати план просування. А для цього важливо тримати руку на пульсі основних показників статистики. І це актуально для будь-якої соцмережі, де б ви не працювали.
Також вам може бути цікаво:
Підписуйтесь на наш контент!
Щомісяця наші підписники отримують цікаві дайджести від діджитал-експертів
Пишіть, дзвоніть — ми дуже любимо спілкуватися:

info@content.ua
+380 67 320 67 40
Усі права захищені: Content ® UA
2017
Made on
Tilda