По-перше, тому що люди сприймають інформацію не однаково. Серед вашої ЦА є ті, хто любить довгі детальні матеріали. Є шанувальники «короткого метра». Є візуали, для яких текст другорядний. Для всіх потрібно підібрати відповідний формат спілкування.
Друга, але не менш важлива причина — це позиція ваша (бізнесу) і вашого читача відносно одне одного. Вона також змінюється, залежно від майданчика.
«Ваша територія», на якій користувач — гість. Це ваш сайт, блог, лендинги продуктів або послуг, інтернет-магазин. Тут вам простіше. Людина прийшла в пошуках чогось конкретного, вона вже цікавиться. І, якщо ви справдите очікування, готова приділити кілька хвилин свого часу.
«Територія користувача». Це соцмережі, месенджери, поштова скринька. Тут гість — ви. Ви приходите в його стрічку новин або пошту й у числі багатьох претендуєте на частку уваги. У 99% випадків людина вас не чекає, навіть якщо підписалася охоче. У вас лише кілька секунд, щоб зачепити її увагу картинкою, першим рядком тексту або заголовком листа. Не зачепили — вона пішла скролити далі.
«Нейтральна територія». Це трастові майданчики, публікації в ЗМІ, у блогах і великих групах соцмереж, де люди спілкуються на теми, що стосуються вашого продукту або послуги.
Читачі тут зацікавлені в темі, але поки не у вас як в експерті. Вони довіряють майданчику (сайту, пабліку або блогеру). Цей кредит довіри автоматично поширюється на вас. Якщо виправдаєте — у вас з'явиться нова аудиторія.
Отже, на різних майданчиках люди по-різному сприймають інформацію, у них різні очікування і «вікно уваги», у яке вам потрібно потрапити. Давайте розбиратися, як писати на кожному із цих майданчиків, щоб користувач затримався і ви змогли продовжити спілкування.
Почнемо з «вашої території».