Хто такі асесори Google
і як вони оцінюють контент
на вашому сайті?

Якісний контент на сайті — більше не перевага. Тепер це ключова умова, згідно з якою Google готовий пускати сайти у видачу. Вимоги пошукових алгоритмів із кожним оновленням змушують напружитися. Чого вартий тільки «новачок» — самонавчальний алгоритм BERT, що вміє розуміти розмовну мову, розглядає слова в контексті та якого вже назвали вбивцею SEO. Ми згадували про нього в статті «Як змінювався онлайн-маркетинг у 2019 році».

Контент на сайтах оцінюють не тільки роботи, але й люди — асесори Google. Що залежить від їхньої оцінки, як зробити, щоб сайт їм сподобався і чому це так важливо, читайте в статті.

Хто такі асесори?
Як вони працюють?

Асесори Google оцінюють якість сторінок і цілих ресурсів за параметрами, які не піддаються кількісному вимірюванню і які поки не можуть оцінити пошукові роботи. Оцінка асесора впливає на ранжування сайту в пошуковій видачі.
Оцінки, поставлені людьми, аналізують фахівці з big data. Вони знаходять непрямі ознаки якісного контенту і беруть їх як основу для поновлення алгоритмів.
Критерії для оцінювання прописані в спеціальному керівництві. Цей документ, як і самі алгоритми Google, періодично оновлюється. Останні апдейти вийшли в травні і вересні 2019 року. Давайте на їх прикладі розберемося, що хочуть побачити на вашому сайті асесори.

Що змінювалося в керівництві
для асесорів протягом 2019 року?

Травневі зміни були незначними. Вони торкнулися якості сторінки та показників E-A-T (експертність, авторитет, довіра). Google відвів головну роль саме якості сторінки. Параметр E-A-T став другорядним, але залишився в керівництві.

Також змінилися вимоги до міжсторінкових оголошень. У керівництві вказали їхні основні критерії:

  • вони не повинні заважати перегляду основного контенту;
  • на оголошенні повинні бути добре помітні кнопки, що дають змогу його закрити;
  • у користувача не повинно виникати враження, що переглянути основний контент сторінки можна, тільки перейшовши за посиланням в оголошенні.

Ці вимоги залишилися і в новій версії керівництва для асесорів, і важливо їх дотримуватися.
Також Google очікує від асесорів, що вони перевірятимуть інформацію, представлену в статтях на сайті. Для цього пропонується використовувати авторитетні джерела інформації по темі, профільні форуми та відгуки.
Вересневе оновлення торкнулося переважно YMYL-сторінки на сайтах.

Що таке YMYL
і чому до цього прикуто стільки уваги?

Абревіатура YMYL розшифровується як Your Money or Your Life ( «ваші гроші або життя»). Тобто це інформація, яка може серйозно вплинути на життя та здоров'я користувача. Для YMYL-сторінок встановлені найжорсткіші вимоги до якості контенту, його кількості та інших його параметрів.

Зверніть увагу, що під категорію YMYL потрапляють не сайти в цілому, а окремі сторінки, зокрема ті, на яких користувач здійснює транзакції чи інші взаємодії.

На сайтах певної тематики YMYL-сторінок може бути більшість. Це стосується таких тем:

  • новини та події в сферах бізнесу, науки, медицини, високих технологій;
  • правові питання (зміни в податковому, сімейному та іншому законодавстві);
  • фінанси та покупки. Поради з управління фінансами, інформація про банки та фінансові сервіси, сторінки для переказів онлайн. До цієї групи належать і сторінки категорій в інтернет-магазинах;
  • здоров'я та питання безпеки. У цю категорію входять відомості про лікарські засоби, поради для здоров'я, інформація про лікарів і клініки.
Вичерпного переліку YMYL-тем Google фактично не надає. У багатьох випадках асесору потрібно буде спиратися на власні судження.
Оскільки від змісту YMYL-сторінок залежить здоров'я та фінансове благополуччя користувачів, Google вимагає, щоб для кожної сторінки і сайту в цілому було зрозуміло, хто відповідає за зміст контенту на ньому. Це може бути компанія, організація, фізична особа чи група осіб.

Якщо у створенні і публікації контенту бере участь кілька людей, за його зміст відповідає компанія — власник сайту. Тому будь-яка неточна або неповна інформація про товар, послугу може обернутися для сайту втратою позицій.

Власники сайту можуть бути в договірних відносинах із авторами контенту (копірайтерами, журналістами). У цьому випадку за зміст, достовірність і точність інформації несуть власники сайту.

Репутація сайту та відповідальність за контент

Google вимагає від асесорів перевіряти достовірність і точність інформації, репутацію сайту. Для цього можуть використовувати:

  • відгуки на Google maps та інших ресурсах,
  • рейтинги,
  • публікації в ЗМІ,
  • інтерв'ю та публікації експертів у певній галузі.
Якщо на вашому сайті є блог, переконайтеся, що його автори дійсно експерти в певній сфері чи постійно консультуються з фахівцями. Особливо це важливо для медичної, фінансової та юридичної тематики.
Сторінка YMYL-категорії отримає високу оцінку асесорів, якщо:

  • вона містить достатню кількість якісного контенту (наприклад, стаття повністю розкриває тему, містить якісні релевантні фото та відео);
  • всі її функції працюють коректно (наприклад, товар додається до кошика);
  • інформація на ній точна та має високий показник E-A-T (вичерпна інформація про товар, актуальна інформація про законодавство);
  • інформація на сторінці допомагає знаходити та замовляти якісні товари чи послуги;
  • для сторінки та сайту в цілому зрозуміло, хто несе відповідальність за зміст (обов'язково повинні бути сторінки про нас, про компанії, контакти, правила обслуговування клієнтів або аналогічні їм).

Приклади якісних сторінок від Google

У керівництві для асесорів Google наводить кілька прикладів якісних сторінок із поясненнями.
Як бачимо, оцінку проходять різні типи сторінок, і описані в керівництві принципи справедливі для онлайн-сервісів, новинних і навіть гумористичних сайтів.

Підсумки

Оновлення в керівництві для асесорів Google тією чи іншою мірою торкнуться більшості сайтів. Щоб залишатися в топі видачі, переконайтеся, що всі YMYL-сторінки вашого сайту відповідають кільком критеріям:

  • дають повну, актуальну й точну інформацію про товар, послугу, важливу для користувача тему;
  • всі функціональні елементи сторінки правильно відображаються і працюють без збоїв;
  • на сайті є інформація про компанію чи осіб, які відповідають за його контент;
  • у компанії або автора контенту позитивна репутація серед колег і клієнтів;
  • контент допомагає приймати ефективні рішення, замовляти якісні товари та послуги.

Якщо ваш сайт вже відповідає цим вимогам, посилення критеріїв оцінки вас не зачепить. Але якщо котрийсь із пунктів викликає сумніви, краще всерйоз взятися за поліпшення вашого сайту і контенту на ньому.

Якщо потрібна допомога, наші автори і редактори впораються з цим швидко і якісно. Дізнайтеся більше про те, як ми створюємо контент для бізнесу.
Підписуйтесь на наш контент!
Щомісяця наші підписники отримують цікаві дайджести від діджитал-експертів
Пишіть, дзвоніть — ми дуже любимо спілкуватися:

info@content.ua
+380 (96) 274 32 65
Усі права захищені: Content ® UA
2020