Більше цінності для клієнтів
Як соціальна відповідальність рухає бізнес уперед

Час, коли компанії просто продавали свій продукт чи послугу, минув. Тепер бізнес максимально наближається до своєї аудиторії, виявляє емпатію та допомагає вирішувати проблеми у суспільстві.

У цьому матеріалі ви дізнаєтеся про корпоративну соціальну відповідальність, чому її варто залучати у бізнес-стратегію та як компанії сприяють позитивним змінам у межах цього напряму і поза ним.
Що таке корпоративна соціальна відповідальність
Корпоративна соціальна відповідальність (КСВ) — це частина стратегії бізнесу, яка сприяє його позитивному впливу на суспільство та вирішенню соціальних, екологічних й економічних проблем.
Відповідальність компанії зростає разом з її успіхом
Хоча концепція КСВ не є новою, останніми роками її актуальність тільки набирає обертів. Споживачі бачать бренд не лише як продукт, що він створює, але і як рушій змін. Так, публікація американського медіа Sourcing Journal стверджує: майже 87% міленіалів та 94% споживачів покоління Z очікують від компаній вирішення соціальних і екологічних проблем.

Довіра вашої аудиторії однаково важлива і для великої корпорації, і для маленького підприємства. Один зі способів її завоювати та утримувати — КСВ.

Варто пам'ятати, що соціальна відповідальність є не тимчасовим трендом, а частиною бізнес-стратегії на довгострокову перспективу. Впроваджуючи напрям КСВ у свою діяльність, ви створюєте систему корисних для суспільства дій: проєктів, акцій, підтримки певних груп людей тощо.

Про міфи, які оточують КСВ, читайте тут.
Як соціальна відповідальність змінює бізнес на краще
Оскільки КСВ не є обов'язковою частиною стратегії, деяким компаніям складно побачити потребу її взагалі впроваджувати. Та є низка переваг, які доможуть переконати у цінності соціальної відповідальності.

  • Підвищує лояльність аудиторії
90% споживачів готові постійно підтримувати соціально відповідальні компанії. Завдяки волонтерським програмам, ініціативам тощо ви стаєте частиною вирішення актуальної в суспільстві проблеми. А ще в такий спосіб створюєте емоційний зв'язок зі своїми клієнтами та викликаєте у них довіру.

  • Відрізняє вашу компанію від конкурентних
У вас з'являється можливість створити унікальну торгову пропозицію, яка вирізнить бренд серед бізнесів у вашій сфері.

  • Збільшує дохід
Хоча КСВ зазвичай потребує інвестицій у проєкти, ви можете підвищити свій прибуток: 43% споживачів готові купувати у відповідальних компаній, навіть якщо ціна на їхні продукти чи послуги вища.

  • Сприяє залученню нових працівників і утриманню талантів
Усе частіше кандидати хочуть працювати там, де є курс на відповідальне ставлення до споживачів, природи, суспільства. Так, компанія маркетингових досліджень Nielsen визначила, що 67% респондентів надають перевагу роботі в соціально відповідальній команді.
Кейси компаній, які успішно здійснюють місії КСВ
У світі

Starbucks

Мережа кав'ярень швидкого обслуговування визначила курс на працевлаштування певних груп населення. Так, у межах соціально відповідальної політики, компанія зобов'язалася найняти 25 тисяч американських військових ветеранів до 2025 року. Однак бренд досягнув мети на шість років раніше — зараз на роботу в Starbucks влаштовують по п'ять тисяч військових щороку.

Ford Motor Company

Виробник автомобілів удвічі збільшив бюджет для переходу на виробництво електромобілів — з початкових $11 млрд до $22 млрд. Компанія має на меті досягнути вуглецево-нейтрального статусу до 2050 року.

Netflix

Провайдер медійних послуг підтримує своїх працівників та їхні сім'ї. Так, компанія пропонує 11 місяців оплачуваної декретної відпустки батькам, зокрема тих, які всиновили дитину. Вони можуть скористатися ним, коли вважають за потрібне. Для порівняння: інші великі технологічні компанії відпускають своїх працівників у відпустку із догляду за дитиною на чотири місяці.

Lenovo

Виробник інноваційної техніки для дому та бізнесу глобально інтегрує КСВ у таких напрямах: інклюзивність, гендерна рівність, освіта, екологія. Наприклад, щоб під час пандемії учні безпечно навчалися дистанційно, а викладачі працювали з дому, компанія Lenovo пожертвувала $1,3 млн на програмне забезпечення освітніх платформ.

Компанія також впроваджує місії соціальної відповідальності на локальному рівні. Зокрема, модний бренд LITKOVSKAYA спільно з представництвом Lenovo в Україні створили колекцію чохлів для ноутбуків із залишків тканини та одягу зі старої колекції. Метою проєкту було популяризувати свідоме та екологічне споживання.

Cisco

Транснаціональна корпорація у сфері IT і мереж визначила курс на екологічне виробництво та постачання. Компанія пообіцяла досягнути нульових викидів вуглецю до 2040 року. Станом на сьогодні, Cisco вже перейшла на використання 100% відновлюваної енергії у кількох країнах світу.
В Україні

«Нова пошта»

Компанія заснувала власний біговий марафон у селищі Нью-Йорк Донецької області, яке розташоване за кілометр від лінії розмежування. Аналогією для соціальної ініціативи став марафон в американському Нью-Йорку, який щороку отримує широке висвітлення у медіа.

Цим проєктом «Нова пошта» прагне привернути увагу світу до війни на сході України. За десять днів проведення марафону на нього зареєструвалися понад 35 тисяч учасників з 57 країн.

Brabrabra

Бренд для жінок разом зі сортувальною станцією No Waste Ukraine запустили акцію утилізації старої жіночої білизни. Мета ініціативи — мотивувати людей здавати відходи на переробку та розповісти, чим захоронення сміття небезпечніше від високотемпературного спалювання.

Щоб зацікавити аудиторію, бренд пропонував знижки на нову білизну за кожну утилізовану одиницю.

Veterano Brownie

У кав'ярні працюють ветерани АТО й люди, які вимушено виїхали з Донбасу та Криму.

Проєкт Veterano Brownie також допомагає сім'ям загиблих воїнів, віддаючи 10 % прибутку родинам полеглих бійців. А на Чорну п'ятницю кав'ярня долучилася до ініціативи «Щедрий забіг 2021» й передала 30% з продажів фонду «Повернись живим» на підтримку військових.

«Сільпо»

Мережа супермаркетів запустила соціальну акцію «Останній стаканчик», мета якої — підтримувати екоспоживання.

Компанія закликає відмовитися від одноразових склянок на користь екологічним аналогам. Щоб залучити аудиторію до ініціативи, мережа «Сільпо» проводить онлайн-челендж і розіграш подарункових сертифікатів.

SoftServe

Свою соціальну відповідальність IT-компанія розвиває у таких напрямах: доступ до навчання, рівність, екологічна свідомість тощо. Зокрема, у SoftServe є благодійний фонд «Відкриті очі», що створює можливості розвитку для тих, хто цього потребує.

SoftServe IT Academy розробила також спеціальний курс Accessibility Testing для навчання людей з вадами зору. Випускники академії можуть отримати роботу в компанії.
Не КСВ єдиним: як ще робити добро
Якщо у вас поки немає чіткої стратегії соціальної відповідальності бізнесу, але є бажання допомогти тим, кому це потрібно, — сміливо дійте.

У Content.UA ми віримо у благодійність в межах КСВ та поза нею. Наша команда влаштувала івент з профорієнтації для дітей з інтернатів. До події долучилися Асоціація наставництва для дітей та молоді, психолог, блогери та наші клієнти. Разом ми провели захід, який допоміг підліткам з інтернатів розкрити свій потенціал, а можливо й визначитися з майбутньою професією.
Такий спосіб створювати соціальні ініціативи належить до напряму impact-business, за якого діяльність бренда позитивно впливає на якість життя людей та навколишню реальність. Це про зміни, які можуть не лише вирішувати проблему, але й попереджувати її. Так, ми допомогли молоді з інтернатів визначити приблизний орієнтир щодо кар'єри. Сподіваємося, що вони повернуться у ці заклади вже дорослими й самі готуватимуть дітей до життя поза інтернатом.

Рухатися у напрямку корпоративної соціальної відповідальності чи ні, вирішує компанія. Та окрім продажу свого продукту й збільшення прибутків, у бізнесу з'явилася роль рушія позитивних змін у довкіллі, суспільстві, економіці.

КСВ — це інструмент, з яким ви створюєте ланцюжок добрих справ й будуєте сильну спільноту з лояльної аудиторії та членів команди бренда.
Підписуйтесь на наш контент!
Щомісяця наші підписники отримують цікаві дайджести від діджитал-експертів
Пишіть, дзвоніть — ми дуже любимо спілкуватися:

info@content.ua
+380 (96) 274 32 65
Усі права захищені: Content ® UA
2021