Мені 13 років. Сиджу у своїй кімнаті, двері зачинені. З кухні доноситься запах пирога з абрикосами, я все ще намагаюся НЕ повестися на нього, як Рокфор із «Чіпа і Дейла» на сир. Бабуся метушиться, приваблюючи мене тепер ще й запахом чорного чаю з бергамотом. Цієї миті мене відволікає все! Далі від кухні розташована кімната з телеком: «Тільки сьогодні! Матрац Dormeo за спеціальною ціною». У голові промайнуло: «Хотілося б мені такий Dormeo, щоб плавати на глибину моря».
Відчайдушно я намагаюся концентруватися на своєму завданні. Але варто відвести очі від старого монітора, зразка 2003 року, як мене починає приваблювати рожевий колір із вікна. «Захід сонця», — думаю я. Промовляю вголос: «До жаху в легенях диміла люлька... чоловіка в малиновому светрі». Намагаюся закінчити свій вірш. Але на середині біжу по пиріг, а потім — ловити останні хвилини присмеркового світла.
Ця боротьба за концентрацію та натхнення властива мені з дитинства. Останніми роками бути в ресурсі та приймати креативні рішення — моя робота. І зараз я не маю такої розкоші — можливості відволікатися на абрикосовий пиріг. Є креативні завдання, які самі себе не виконають. Тож довелося «поплавати» у відкритому морі термінів і методик нарощування креативу та виходу з межових станів і творчих криз.
Передусім я визначаю креатив як спосіб комунікації через символи, звуки, зображення та будь-яку іншу інформацію. А комунікація — це такий простір, у якому, як на мене, мають відбуватися якісь цікаві трансформації з усіма учасниками процесу.
Якщо мій креатив мене не змінює, не надихає саму, не примушує «загуглити» у своїй чуттєвій пам'яті образи та трансформувати їх в ідею, я так не граю. Мені не цікаво.
Креатив — це не талант, це гнучкість мозку, швидкість сприйняття та переробки будь-якої інформації, це пошук і шліфування «своєї мови» і «
мови для ЦА клієнта». Креатив — це вміння подивитися на явище чи товар з іншого боку і сказати про це по-новому.
Нещодавно я опитувала своїх друзів у інстаграмі про найяскравіші спогади з дитинства. Виявляється, багато людей, які мають креативну спеціальність сьогодні, колись любили кривлятися перед дзеркалом, переодягатися, влаштовувати творчі номери для батьків і грати в ігри у дворі. Це спонукало мене згадати, у що грала я.
І раптом забуте почало спливати образами. Який же чудовий і могутній мозок ми маємо! Більшість ігор розвивали креативність, або креативну комунікацію. Ми фантазували на постійній основі! Граємо в ринок? Картопля — це каміння, а цукор — пісок. Я — жінка на ім'я Ліда, працюю директоркою і маю двох дітей. Щодня ми вигадували нові сценарії, персонажів і їхні місії. А що сталося зараз? Обов'язки заважають нам фантазувати. Уміння фантазувати та знаходити тригери-гачки робить наш креатив успішним.