Агентство чи інхаус: за якими принципами компанії обирають підрядників

Досвід, експертність, максимальна залученість чи економія? Які критерії враховують представники українських компаній, обираючи варіанти співпраці у сфері інтернет-маркетингу? Команда Content.UA провела опитування серед учасників ринку послуг і ділиться результатами. Тож що краще: власна команда чи аутсорс?

Інхаус: коли і в яких випадках це вигідно

Фахівці інхаус — це штатні працівники компанії. Власна команда з маркетингу — це повний контроль процесів. Проте, як і все в цьому світі, вона має плюси і мінуси.

Переваги інхаус-фахівців:

  • більше годин для взаємодії. Власний працівник приділить роботі над проєктом більше часу;
  • глибоке занурення. Працівники повністю займаються завданням, що дуже зручно контролювати;
  • знання тонкощів проєкту та особливостей бізнесу компанії забезпечує ефективний результат;
  • можливість створити власну «команду мрії» за допомогою інвестицій у навчання і розвиток, а також фінансової мотивації

Анна Безродна, Chief Business Development Officer у Raccoon.World: «Інхауси важливі, коли сфера діяльності чи контент специфічні, якщо відбувається часта зміна напрямів або регулярно з'являються раптові завдання "на зараз". Це характерно для стартапів і компаній, що працюють на швидко мінливому ринку».

Станіслав Матюшенко, digital-консультант: «Загалом інхаус — це фахівець, який генерує максимальну кількість грошей для компанії. Наприклад, якщо емейл-маркетинг приносить 70% доходу, нелогічно брати в штат сеошника, але варто наймати емейл-маркетолога».

Серед обмежень праці з інхаус-фахівцями:

  • кожна посада має свій ліміт: кар'єрний або фінансовий. Досягнувши його, інхаус-спеціаліст почне втрачати мотивацію й ефективність;
  • витрати на менеджера: потрібен фахівець, який керуватиме інхаус-відділом, ставитиме завдання та контролюватиме;
  • необхідність організувати умови праці (включно з витратами на техніку та робоче місце загалом, а також на регулярне підвищення кваліфікації);
  • професійне вигорання через рутинні робочі завдання, відсутність можливостей для реалізації, виконання непрофільної роботи;
  • ризик, що навчений і кваліфікований працівник покине компанію. Звідси — витрати на пошук і навчання нового фахівця.

Ірина Примак, консультантка та бізнес-тренерка з Employer Branding у Do Marketing: «Я раджу обирати інхаусів, якщо для них є постійний обсяг роботи, якщо потрібно максимально залучити фахівця у робочі процеси. Звичайно, має значення наявність на ринку праці фахівців із потрібною кваліфікацією. Загалом варто сісти і порахувати витрати-дохід від роботи інхаус-фахівців і на співпрацю з агентством та обрати, що вигідніше».

Нікіта Поляк, засновник Marketorium: «Коли проєкт великий і потрібне завантаження мінімум 160 годин на місяць, то має сенс брати інхаусів. В інших випадках вигіднішим буде агентство».
Станіслав Матюшенко: «Якщо говорити про digital-сферу, то інхауси — це стратегія і загальний маркетинг, а також спеціальності, у яких інхаус-фахівці коштуватимуть вдвічі менше від аналогічних послуг агентства. Наприклад, за PPC агентство бере 50 тис. грн на місяць. Послуги фахівця високого рівня коштуватимуть 40 тис. грн. Але тут ще є податки, витрати на обладнання та інше. Вигоди немає. А якщо агентство бере за таргетинг 100 тис. грн на місяць, то має сенс розглянути інхаус-спеціаліста на посаду. Також інхауси потрібні, коли треба багато тестувати, запускати купу проєктів у рамках однієї компанії тощо.

Потрібно ще дивитися, скільки часу фахівців виділяє агентство на ваш проект. Якщо за 100 тис. грн в місяць ви купуєте 140 годин на місяць, потрібно розуміти, що фахівець інхаус зможе приділяти проекту ті ж 140 годин на місяць, не більше. Але якщо вам потрібно 160 або 180 годин — то тут вже потрібно півтора фахівця :)».

Агентство: плюси та мінуси для замовника

Агентство може запропонувати більш високий рівень експертності. Аутсорс-команда працює над кількома проєктами та занурюється у специфіку різних сфер. Це дає їй досвід і вміння виконувати нестандартні завдання.

Переваги аутсорс-маркетингу:

  • над проєктом працює не один спеціаліст, а команда фахівців із різноманітними кейсами та вмінням застосовувати більшу кількість інструментів;
  • стабільна робота: відпустки та лікарняні фахівців агентства не впливають на результат;
  • не потрібні витрати на менеджмент: проєктом та командою керує спеціаліст агентства;
  • комплексне виконання завдань: у команді агентства є різнопланові фахівці;
  • фінансова вигода: малим і середнім компаніям співпраця з агентством коштуватиме дешевше, ніж утримання інхаус-відділу.

Світлана Власюк, підприємниця
: «Важливий чинник роботи — знання продукту. Якщо фахівець працює в колективі, включений у процес і не зупиняється на досягнутому — результати будуть вищими, ніж у агентства. Інша сторона медалі: агентство працює з різними компаніями, продуктами та нішами і має випробувані інструменти. Якщо не підійшов один — підключає інший. А ще витрати на працівника в штаті вищі, ніж на такого ж в агентстві».

Серед недоліків роботи з аутсорс-фахівцями:

  • заглиблення у проєкт не до дрібніших нюансів: агентство виділяє обмежену кількість годин. Плюс, може даватися взнаки недостатнє знання специфіки бізнесу замовника;
  • будь-які понаднормові завдання потребуватимуть перерахунку вартості послуг;
  • комунікації ускладнені: працювати над терміновими завданнями не завжди зручно.

Підсумуємо

Доцільно створювати інхаус-відділ, якщо компанія може забезпечити достатнє завантаження, а також має ресурси для створення сучасних робочих місць, розвитку та мотивації працівників.

Працювати з агентством потрібно, якщо:

  • компанія не може собі дозволити утримувати інхаус-фахівців (стартапи, малий і середній бізнеси);
  • компанія прагне вийти на новий рівень, а компетенцій штатних працівників для цього недостатньо.
Ольга Оникієнко, CMO в SalesDoubler: «Я інхаус беру тих, хто має заглибитись у сферу діяльності і буде завантажений завданнями протягом всього дня (наприклад, контент-менеджерів). Усі інші завдання ставлю перед аутсорсерами. Агентствам довіряю проєктні завдання або послуги, які коштують дешевше, ніж утримання власного працівника».

Володимир Галіка, Managing Partner у NGN.agency: «Правильним буде розрахувати вартість послуг фахівця інхаус (повну, а не тільки зарплату) + обсяг роботи, який він може виконувати + різні ризики, і порівняти це з вартістю агентства. Моя думка: варто тримати інхаус-спеціалістів, які прямо впливають на основний продукт і для яких є завантаження на повний день. Наприклад, великому інтернет-магазину є сенс тримати PPC-фахівця інхаус, а ось сеошника чи SММ-менеджера можна залучити ззовні».

Багато українських компаній віддають перевагу синергії: співпраці інхаус-фахівців та експертів із агентства. Така модель компенсує вищезгадані недоліки і підкреслює переваги. Ефективність виконання завдань зростає. Головне — забезпечити якісний менеджмент.

Євген Шевченко, засновник і директор агентства UaMaster: «Значення має окупність фахівця. Умовно: якщо у компанії база на 10 тис. електронних адрес клієнтів, вона навряд чи зможе за місяць вийти по цьому каналу на рівень продажів, який покриє заробітну плату штатного email-маркетолога. У такому випадку є сенс віддати цю функцію на аутсорс. Якщо у вас є власна база, яка налічує понад 100 тис. адрес, — тут уже варто замислитися та порахувати. Швидше за все, в такому випадку вигідніше найняти інхаус-фахівця.

Загалом тема має чимало нюансів. Візьмемо, наприклад, міжнародні компанії. Є випадки, коли головний офіс регламентує кількість працівників у штаті філіалу. Тому їм доводиться залучати digital-агенцію.

Коли точно треба звертатися за послугами до агентства? Я бачу три причини:

  1. Якщо планове робоче завантаження фахівця менше за 60‒80%.
  2. Коли немає змоги запросити до штату справді крутого експерта.
  3. Якщо потрібно розробити стратегію, за якою зможуть працювати інхаус-спеціалісти

Загалом я за те, щоб у кожної компанії був штатний маркетолог. Інші супутні послуги (наприклад, копірайтинг чи налаштування контекстної реклами) можна замовляти на аутсорсі».
Євгенія Родіонова, засновниця агентства комплексного діджитал-маркетингу Content.UA: «Деякі респонденти відповіли, що взяти працівника інхаус рентабельніше, ніж звертатися до агентства. Ми порівняли наші розцінки з ринковими зарплатами відповідних фахівців і побачили, що середня місячна зарплата, наприклад, SMM-менеджера релевантна вартості аналогічної послуги від агентства.

Очевидно, що один інхаус-спеціаліст не зможе однаково професійно створювати візуальні елементи, писати тексти, аналізувати дані для написання рекламних постів тощо.

А співпрацюючи з агентством, замовник на зарплату одного фахівця отримує послуги одночасно 3‒5 експертів: проєкт-менеджера, технічного редактора з відповідними знаннями (який проходить навчання, щоб заглибитись у специфіку роботи клієнта), літературного редактора, копірайтера, дизайнера і, у деяких випадках, таргетолога.

Крім того, замовник не бере на себе відповідальність роботодавця, не несе ризиків. Навіть якщо уявити, що компанія знайшла справді хорошого універсального фахівця, вона дуже ризикує. Його раптова хвороба чи звільнення зупинять на певний час усі налагоджені процеси. Крім того, спеціаліст може «перетягнути» цінну інформацію чи частину клієнтів.

З агентством така ситуація малоймовірна. Компанія підписує договір про нерозголошення.

Ми стаємо частиною команди клієнта. Для нас важливо не набрати побільше роботи, а максимально асимілюватися з обраними проєктами. Це дає результат. Інколи ми знаємо про продукт більше, ніж менеджери компанії-замовника. Тобто немає ризику, що наші фахівці менш компетентні, ніж інхаус.

Це стосується не лише SMM. Наприклад, написати 10 текстів на місяць зможе будь-який копірайтер. А якщо таких текстів 100, інхаус-спеціаліст може не впоратися: може бракувати експертних знань або через навантаження з'являтимуться помилки. Плюс, роботу копірайтера мають перевірити літературний і технічний редактори. Копірайтер має працювати за редакційною політикою, узгодженою з маркетинговою політикою компанії. Малому і середньому бізнесу нерентабельно створювати такий великий штат.

Тут є два варіанти взаємодії: повністю передати ці функції агентству або ж найняти його для налагодження процесів. Для прикладу: ми налаштували брендинг для акаунта приватної майстрині у сфері косметології, і вона вже самостійно створює пости, дотримуючись загальних принципів.

Тож висновки такі: співпрацювати з агентством вигідно, адже воно забезпечує стабільно якісний результат за будь-яких робочих навантажень, з експертним підходом та результатом, який можна виміряти».
Підписуйтесь на наш контент!
Щомісяця наші підписники отримують цікаві дайджести від діджитал-експертів
Пишіть, дзвоніть — ми дуже любимо спілкуватися:

info@content.ua
+380 (96) 274 32 65
Усі права захищені: Content ® UA
2021