Євгенія Родіонова

засновниця Content.UA, маркетолог, журналіст
Інвестори, партнерства та ідеї:
що дає стартапам Web Summit
і як готуватися до поїздки, щоб взяти від неї максимум

Після поїздки на Digital Summit Seattle в США мені було дуже цікаво подивитися, як подібні заходи проводять у Європі. І я не могла проґавити можливість потрапити до Лісабона на щорічний міжнародний Web Summit.
Якщо ваша мета — навчитися чогось нового і практичного, Web Summit, як, власне, і будь-які заходи такого масштабу, вас розчарує.

Якщо ви їдете подивитися, чим живе діджитал-сфера, вловити тренди і звірити свій внутрішній компас із загальносвітовими напрямками, ви будете в захваті, так само, як я.

Якщо ви розвиваєте стартап і шукаєте для нього гроші, Web Summit — це можливість не просто відчути себе в потоці і упевнитися, що ваші розробки цікаві світові.
При грамотному підході до справи ви привезете звідти море корисних контактів, перспективні партнерства і реальних інвесторів.
Але про все послідовно.

Web Summit — найпотужніший захід. Я бувала на різноманітних міжнародних самітах і виставках, але такого масштабу ще не зустрічала. Зізнатися, і не чекала його побачити в діджитал-сфері.

70 тис. учасників із 159 країн світу приїхали послухати про IT-тренди, обмінятися досвідом. Дуже багато гостей було з України та російськомовного простору.

Чотири величезних павільйони, в яких паралельними потоками йшли семінари, круглі столи, доповіді зі сцени. Виставка, де показували власні розробки і стартапи, і такі гіганти, як Google, Microsoft, Cisco. Все це залишило відчуття, що я побувала в майбутньому. І це майбутнє не страшне, всупереч побоюванням, а круте і надихаюче.
Креативна кава на Web Summit-2018
Клондайк для стартапів
Зараз мені навіть шкода, що я надала перевагу доповідям. Відчуваю, що упустила занадто багато цікавого. Наступного разу я хочу набагато більше часу провести у виставкових залах, спілкуватися з розробниками і стартаперами.

Web Summit — справжній Клондайк для підприємців-початківців.
У межах саміту проходить пітчинг-батл, лідери якого отримують увагу інвесторів, преси та потенційних партнерів.
Також проходить стартап-університет, де власники успішних стартапів діляться досвідом, а інвестори проводять менторські сесії.
У цьому році 1800 стартаперів розповідали на виставці про свої розробки у найрізноманітніших сферах.

Камера, що розпізнає емоції, які ти цієї миті відчуваєш.

Платформа, що зчитує, як вага тіла розподіляється на стопи, і пропонує індивідуальну конструкцію взуття: десь зробити устілку м'якшою, десь трішки підняти.

ІІ-програма, що ставить низку запитань про ваш стартап і прогнозує його можливу успішність з урахуванням розвитку технологій, економічної і політичної ситуації в вашій країні і в світі і ще тисяч інших факторів.

Сьогодні, на альфа/бета-стадії, ці розробки здаються просто прикольними штуками. Завтра вони будуть впроваджені в десятках проектів, ми будемо їх використовувати і не уявляти, як раніше жили без цього.
Тестую платформу для розробки максимально персоналізованого взуття
Я спілкувалася з іншими учасниками саміту, і вони поділяють мою думку: Web Summit — дуже продуктивний майданчик, щоб заявити про свій проект і зав'язати корисні контакти.

Дмитро Котенок, WIFI BAR, і Олексій Руденко, WHIRL Software, учасники Web Summit
Офігенна конференція, дуже заряджаюча атмосфера. Тут бачиш, що в світі відбувається, що запускається нового, які є бета-версії продуктів. За ці дні ми познайомилися з дуже цікавими людьми з усього світу: бразильці, англійці, португальці, німці. Люди зав'язують контакти, обмінюються ідеями та досвідом, і ці ідеї можна імплементувати для свого продукту і бізнесу.

Нам найбільше сподобався стартап, який називається My name is. Це застосунок у телефоні, з його допомогою за певну плату можна купити час свого кумира або будь-якої цікавої людини, до якої в звичайному житті немає прямого доступу. Можна поспілкуватися з Ілоном Маском, Мадонною, Ріанною. Через застосунок ви оплачуєте якусь кількість хвилин, і в зручний для вас обох час можете поспілкуватися. Ця розробка стирає будь-які межі в комунікації між людьми.
Родіон Кадиров, сервіс Lowtrip.ru, учасник Web Summit
По суті Web Summit — це виставка стартапів. Все крутиться навколо них. Їхати сюди для того, щоб навчитися чогось, або тільки заради новинок — сумнівна затія. До Португалії треба їхати, щоб заряджатися, дивитися на тренди, дивитися на проекти, знайомитися з людьми і весело гуляти.

Ми їхали як стартап по пакету Alpha.
Плануємо виходити з продуктом на Європу і хотіли отримати від європейської аудиторії зворотний зв'язок, подивитися на інші продукти і в цілому світові тренди. Плюс залучити інвестиції для найму додаткових розробників.
Майже весь час ми провели біля стійок зі стартапами, тому що вивчення ринку було в пріоритеті.

Один із трендів на саміті — AI. Якщо в назві проекту були слова AI, блокчейн, crypto, зацікавлення аудиторії зростало на 100% і створювалася черга. Але інтерес був не через хайп, а через зрілість проектів.
Роман Куртиш, Diga.pt, учасник Web Summit
Якщо ви хочете представити свій IT-продукт на Web Summit, дуже раджу спробувати. Це вогонь! Надзвичайно багато цікавих людей, проектів, багато нетворкінгу, багато контактів.

Ми тут представляємо CRM/ERP-систему. Створювали її, щоб оптимізувати власні бізнес-процеси, а в результаті вийшов класний IT-продукт, і ми бачимо, що він затребуваний.
Ми вже поспілкувалися більш ніж з десятьма інвесторами, обговорюємо питання виведення компанії одразу на міжнародний ринок. Нас запросили до Голландії, дають гроші на рекламу.
На наступний саміт плануємо йти вже не як стартап, а зі стендом і портфоліо міжнародних клієнтів.
Олексій Чечель, CEO IT-компанії iThinkers, учасник Web Summit
На Web Summit ми приїхали подивитися на новинки і тенденції в сфері технологій, послухати доповіді та представити наш мобільний застосунок для власників ресторанів white label. Він уже працює на території України та Росії, і ми хотіли подивитися, як на нього відреагують на європейському ринку.

За три дні спілкування і один день виставки чистих клієнтів знайшли небагато. Але корисних контактів для співпраці і розвитку нашої ідеї — набагато більше, ніж розраховували. Ми були здивовані кількістю зацікавлених сторін і бажаючих викупити наше рішення повністю.
Найцікавішим і корисним виявилося щоденне відвідування всіх стартап-виставок. Щодня були нові проекти.
Ми запартнерились із іншими стартаперам, зібрали ідеї, як поліпшити наш застосунок, які функції додати, як підвищити безпеку зберігання і передачі даних.
Ну і, звичайно, вразила величезна кількість стендів від великих компаній із цікавою інформацією та демонстрацією технологій (вже справжнього) майбутнього. Захоплює дух і надихає!
Олександра, iThinkers, учасниця Web Summit
Зробила для себе висновок, що з саміту можна витягти набагато більше користі, якщо готуватися до нього заздалегідь.
Варто ще до поїздки списатися з людьми в застосунку і призначати зустрічі, заздалегідь розділитися і відвідувати різні заходи: хтось іде вранці, хтось вночі. Так ми би знайшли більше клієнтів.
Втім, випадкові корисні знайомства теж з'явилися — це неминуче при 70 тис. учасниках. І користі теж ми отримали чимало. У день виставки багато глядачів давали відгуки про наше рішення, критикували окремі моменти. Це здорово допомогло нам заповнити прогалини.

Мені особисто дуже сподобалися презентації стартапів на головній сцені. Було дуже пізнавально, скільки всього нового неймовірного у світі! Але від гігантського потоку людей і інформації я сильно морально втомлювалася. Рятували тільки припасені в сумці снікерси :)
Як готуватися до саміту, щоб всюди встигнути
Організатори саміту зробили все, щоб спілкування учасників було максимально продуктивним. Вони розробили застосунок із контактами всіх учасників — під час реєстрації дані туди потрапляли автоматично. У кожного учасника був бейдж із QR-кодом.

Ви знайомитеся з людиною, зчитуєте смартфоном його код і отримуєте інформацію про нього: хто він, звідки, в якій темі тощо. При бажанні можна було спарсити всі ці дані з програми і зв'язатися з тими, хто потенційно вам цікавий.

Мер Лісабона подарував усім гостям «Магеллан-бот» — віртуального «рибалку», який теж знайомив гостей саміту. Ви запускаєте в гру свою візитку і отримуєте можливість «порибалити» — витягнути натомість рандомні візитки інших учасників.

А щовечора після основних заходів починався Night Summit — вечірка, де нетворкінг проходив уже в більш неформальній атмосфері.

Але якщо ви їдете шукати інвесторів або партнерів, навіть таких технологій недостатньо. Занадто великі площі, занадто багато локацій і учасників. Зорієнтуватися на ходу просто неможливо. Щоб методично пропрацювати всіх і отримати максимально можливий вихлоп, потрібно готуватися дуже активно і заздалегідь.
Деякі підприємливі учасники одразу спарсили дані всіх учасників із сайту саміту, виписували компанії, які були їм цікаві, і позначали їхнє розташування на карті павільйонів. Це дало їм можливість без зайвої біганини поспілкуватися з максимальною кількістю потенційних партнерів.
Web Summit: інсайти не на сцені, а всередині тебе

Я згадувала вище, що за навчанням і практичними навичками їхати на саміт безглуздо. У більшості доповідей було мало конкретики, багато спільних місць. Та й неможливо, напевно, робити ємні конкретні виступи по темі для такої величезної і різнорідної аудиторії.

Поза тим навіть при мінімумі «м'яса» виступи та спілкування в залі запускали якусь магію, і я виходила з саміту сповнена ідей, енергії і якихось несподіваних інсайтів.

Я зробила для себе висновок, що вся ця енергія та інсайти вже дрімали всередині. А саміт і вся його атмосфера стали живильним середовищем, де вони розвернулися на всю міць. Тож це відмінне місце для тих, хто відчуває, що йому потрібен поштовх у вірному напрямку.
Також вам може бути цікаво:
Підписуйтесь на наш контент!
Щомісяця наші підписники отримують цікаві дайджести від діджитал-експертів
Пишіть, дзвоніть — ми дуже любимо спілкуватися:

info@content.ua
+380 (96) 274 32 65
Усі права захищені: Content ® UA
2019