Тренди в технологіях
і маркетингу — 2020

2020-й стартував! Саме час зазирнути в майбутнє та оцінити, як у цьому році розвиватиметься маркетинг і які технології він освоїть. Ми проаналізували тренди-2020. Багато з них плавно перетекли з минулого року, але є й нові напрями.

Нові метрики оцінки ЦА

У 2019-му рівень доходу був однією з ключових метрик під час оцінки цільової аудиторії.
У 2020 році змінюється суспільство, його потреби, а з ними і критерії оцінки аудиторії. Поряд із рівнем доходу значення мають особистісний ріст, показник здоров'я тощо.
Причини: зміни клімату та обмеженість ресурсів, економічна та політична нестабільність. Усі вони спонукали ставити під сумнів давні переконання, що зростання будь-якою ціною є прийнятним.
Зміни торкнуться передусім корпоративної та державної сфер.

Біометричні гаманці

У 2019-му ми спостерігали перші спроби впровадити платежі з біометричною авторизацією.
У 2020 році очікуємо активне впровадження «біометричних мобільних гаманців»: оплати за допомогою розпізнавання сітківки, обличчя, відбитка пальця. Наприклад, Visa вже протестувала оплату за допомогою розпізнавання особи в мережі піцерій Papa Johns. А Amazon запустила ідентифікацію за відбитком долоні.

Точна персоналізація

2019 рік: нові технології зробили машинозчитуваними фізичні особливості людей. Тепер обличчя можна сканувати як штрих-код.
2020 рік несе нам більш широке впровадження «живих послуг». Технології біометричного сканування, ШІ та нові рекламні інструменти зможуть розпізнавати користувача й формувати рекламну пропозицію відповідно до його характеристик та потреб — унікальних для кожної конкретної людини.

«Життєорієнтований» дизайн

У 2019-му дизайнерські рішення орієнтувалися більше на потреби користувачів, без урахування впливу на навколишній світ. Екологічний погляд брендів на свої продукти тільки починав розвиватися під впливом того, як гостро поставали питання клімату та екології.
У 2020 році набиратимуть популярності ідеї, орієнтовані на всю екосистему. Людина розглядається не як центр світобудови, а як невід'ємна частина загального.
Дизайн, одночасно з урахуванням призначених для користувача інтересів, повинен вирішувати проблеми споживання, екології, економії ресурсів.
Один із прикладів — «кухня майбутнього» від IKEA в партнерстві з ШІ Winnow, яка автоматизує збір і сортування харчових відходів, скорочуючи їхню кількість на 50%.

Відключення від монетизації
дитячого контенту в YouTube

У 2019 YouTube змінив правила відбору каналів для монетизації і заявив про переведення «дитячого контенту» на окремий майданчик.
У 2020 році вступає в силу американський закон про захист особистих даних дітей в інтернеті. Величезна ніша дитячого та підліткового контенту в YouTube буде відключена від монетизації.

Нове сприйняття цифрового світу

2019 рік показав, що звичний спосіб життя людини все більше змішується з цифровими технологіями.
2020 рік бере курс на розвиток віртуальної реальності (VR), доповненої реальності (AR) і змішаної реальності (MR). В результаті процес сприйняття світу повністю зміниться і з'явиться абсолютно новий, «гібридний» користувацький досвід. Як приклади можна назвати вуличну рекламу з доповненою реальністю, віртуальні примірочні тощо.

Прозорість процесів збору
та зберігання даних

У 2019 році ще більше загострилася проблема захисту особистих даних на тлі скандальних витоків інформації з Facebook, Google, Microsoft.
2020 рік: прозорість збору та зберігання конфіденційних даних — як і раніше глобальна потреба користувачів. Захист конфіденційності, контроль використання особистих даних, етичний підхід до використання ШІ, який працює з користувацькою інформацією, — ключові напрями.

Розширення функцій блокчейну

2019 рік: великі компанії шукають практичну вигоду від блокчейн-технологій. Перспективні сфери: організація роботи з даними, логістика, вирішення проблем зміни клімату.
2020 рік: бізнес-екосистеми використовуватимуть блокчейн для прозорості операцій, скорочення витрат і термінів операцій, простежування активів. Ще один тренд — блокчейн у сфері управління ідентифікацією, створення «розумних контрактів».

«Сарафанне радіо» досі в тренді

За даними 2019 року, більше 90% онлайн-покупців довіряють рекомендаціям «із вуст в уста» та відгукам користувачів.
У 2020 році персональні рекомендації залишаються трендом. Користувачі не довіряють експертам і алгоритмам: вони хочуть знати, що продукт або послуга дійсно дають позитивний досвід використання.

Корисний сторітелінг

У 2019 році активно проявлявся тренд економіки вражень. Отримання конкретного особистого досвіду було одним із головних результатів споживання.
У 2020 році користувачі віддаватимуть перевагу історіям зі зрозумілим початком, розвитком і логічним завершенням.
Люди шукатимуть контент, який дасть їм відчуття, що вони повністю розібралися в питанні.

Неоморфізм в UI-дизайні

У 2019 році користувацький дизайн прагнув до спрощення та кардинального мінімалізму.
2020 рік несе нам повернення до старих трендів — неоморфізм. Елементи інтерфейсу знову набувають текстури, ускладненого фону, деталізованого опрацювання.

Голосовий контент
замість голосового пошуку

У 2016 році 20% від усіх запитів у Google становили голосові запити. За 3,5 роки нових даних не з'явилося, але очікувалося, що до 2020 року голосовими будуть вже 50% запитів.
2020 рік: виявилося, що заяву про 50% вирвано з контексту й не аргументовано. Проте тренд на голосовий контент для управління застосунками й чатами активно розвивається.
Чимало візуальних застосунків отримають голосове керування, і навпаки — початково голосовий контент набуде візуалізації.

Чат-боти порозумнішають?

У 2019 році компанії та бренди, орієнтовані на онлайн-аудиторію, використовували чат-боти для роботи з лідами, для зняття навантаження з техпідтримки (типові відповіді) тощо.
2020 рік обіцяє поступову інтеграцію чат-ботів із ШІ. Програми вчитимуться «розуміти», що хоче користувач, а не просто реагувати на типові команди. З огляду на складність і витратність реалізації, можна стверджувати, що 2020 роком тренд не обмежиться.

Розвиток відповідно до стандарту 5G

У 2019 році світ очікував впровадження стандарту 5G. Обговорювалися питання про доцільність і прогнози повної зміни галузі в зв'язку з небаченими до цього можливостями передачі даних. Серед усіх країн світу мережа повноцінно працювала тільки в Південній Кореї.
У 2020 році ми продовжуємо рухатися до 5G.
На нас чекає гонка гаджетів, боротьба за панування в новій ніші пристроїв, вивчення можливостей 5G у різних сферах: від діагностики захворювань до «розумних міст».
В Україні повноцінний запуск 5G планується тільки через 3 роки.

Кінець ери кліпового мислення

У 2019 році маркетологи, ньюзмейкери та інші фахівці орієнтувалися на тренд кліпового мислення. Вони пропонували аудиторії контент і рішення, які не потребують системного аналізу. Але все сильніші позиції займав тренд серіального мислення.
У 2020 році принцип серіального мислення стане повсюдним інструментом впливу на масову свідомість.
Його особливості: системна подача контенту, емоційна гіперболізація, використання відомих образів і особистостей, порівняння себе з героями: «А як би вчинив Джон Сноу?».
Як неважко помітити, багато що залежить від розвитку ШІ, технологій доповненої і віртуальної реальності, нового покоління передачі даних. Якщо очікування будуть виправдані, у нас з'являться нові гаджети, формати контенту й реклами, а також нові можливості для користувачів.
Підписуйтесь на наш контент!
Щомісяця наші підписники отримують цікаві дайджести від діджитал-експертів
Пишіть, дзвоніть — ми дуже любимо спілкуватися:

info@content.ua
+380 (96) 274 32 65
Усі права захищені: Content ® UA
2020