#Підсумкироку: як змінювався
онлайн-маркетинг у 2019 році

Оновлення алгоритму ранжирування Google, скасування лайків в Instagram, запуск Facebook Pay — цей рік був насиченим важливими для веб-маркетингу подіями. Розглянемо, як вони вплинули на галузь і роботу фахівців.
Google Ads відкриває доступ до нового рекламного формату 15-секундної відеореклами в YouTube і відеомережі Google, яку не можна пропустити. Закупівлі можливі тільки від 1000 показів, таргетинги стандартні для Ads. Ціна залежить від конкурентності та тонкощі налаштувань. Фахівці відзначають, що формат збирає трохи кліків, але дає змогу створити базу для ретаргетинга.

Instagram тестує функцію публікації одного запису одразу від декількох акаунтів, керованих одним користувачем. Після запуску опція спростила роботу власників кількох профілів: тепер можна не перемикатися, а розміщувати пости одночасно в усіх акаунтах.

Microsoft запустила новий інструмент під назвою Clarity. Сервіс допомагає веб-маркетологам краще зрозуміти користувацьку поведінку під час відвідування сайтів. Фахівці особливо оцінили опцію Session Recap: вона демонструє повну карту взаємодії користувача зі сторінкою практично в режимі реального часу.
Google Analytics запускає функцію формування звітів із відвідування офлайн-магазинів.
Найчастіше функцією користуються маркетологи багатопрофільних компаній, яким потрібно відстежувати взаємодію офлайн- і онлайн-клієнтів.
Швидкість завантаження на мобільних — новий пріоритет Google. 44% користувачів незадоволені повільним завантаженням. 1 секунда затримки знижує конверсію на 20%. Ця інформація стала анонсом глобальних змін, які внесли до сервісу PageSpeed Insights трьома місяцями пізніше.
Рекламні ролики в Stories Instagram збільшили до 60 секунд. Відповідно, зросли демонстраційні можливості: до цього рекламодавці були обмежені 15 секундами.
Нових збільшень не планується: керівництво соцмережі впевнене, що ролики довше хвилини до кінця додивлятися не будуть.
Оновився кореневий алгоритм ранжування Google. Щоб зберегти і збільшити позиції, власники сайтів зобов'язані сконцентруватися на якісному контенті. Важливі реальний інтерес і користь для відвідувачів, чітка структура, відсутність переспаму, якість зовнішніх посилань і релевантність сайтів-донорів.

Google Analytics запустив нове розширення Advanced Analysis. Тепер маркетологи можуть швидко створювати призначені для користувача звіти, зокрема включати дані, що містять різні методи аналізу, та імпортувати інформацію з пакету Google 360.
Google Speed Update збільшив швидкість завантаження повільних сайтів на 15-20% у мобільному пошуку. Алгоритм, запущений у 2018 році, поширюється лише на сайти з недостатньою швидкістю завантаження. Він торкнувся всієї екосистеми інтернету: сайти з 95 країн світу.

Facebook запустив нову стратегію cost cap для управління ставками. Тепер рекламодавець може встановити комфортну для нього граничну ціну конверсії або установки програми. Це спростило управління ставками та підвищило віддачу від рекламних кампаній.
Google Ads анонсував оновлену стратегію призначення ставок. Тепер рекламодавцям доступні сезонні коригування ставок, налаштування конверсії для кожної окремої кампанії, а також стратегія отримання максимальної конверсії в межах запланованого бюджету.

Google оновив Ads і презентував нові функції для локальних кампаній. Тепер можна створити адаптивні пошукові оголошення безпосередньо в застосунку (до цього можна було тільки запускати їх і припиняти).

Instagram запустив комерційний аккаунт @shop. Можливості реклами нативно продемонстровані в прикладах за посиланням.
Автори контенту можуть черпати тут натхнення і вчитися користуватися рекламним функціоналом.
Google дозволив перетворювати трансляції в YouTube на рекламні оголошення. Вони відображаються в КМС. Для налаштування, перевірки та відстеження якості реклами доводиться наймати фахівців, які пройшли навчання в YouTube.

Google змінив стратегії призначення ставок «Цільове положення на сторінці пошуку» і «Цільовий відсоток виграшів». Нова загальна стратегія називається «Цільовий відсоток отриманих відмов». Вона працює тільки з пошуковою рекламою. Тепер у всіх кампаніях, що використовують цю стратегію, ставки автоматично коригуються в такий спосіб, щоб показник відмов наближався до цільового. Це значно підвищило ефективність кампаній.

Instagram дозволив брендам просувати пости у блогерів. Формат Branded Content Ads дав змогу брендам виступати через блогерів, працювати з великою аудиторією та оцінювати ефективність реклами за допомогою нових метрик. Користувачі можуть розпізнати такі публікації завдяки приписці «Платне партнерство».
Набули актуальності нові сигнали для оцінки якості пошуку: кліки, увага, задоволеність. Експерт Dan Petrovic вважає, що вони повністю висловлюють призначену для користувача модель поведінки.
В Google наполягають на подібній за загальним змістом формулі: надійність, авторитетність та експертність контенту для позитивного впливу на життя людини.
В Google Ads запрацювала стратегія «Максимальна цінність конверсії», що входить до набору стратегій інтелектуального призначення ставок. Під час налаштування фахівцеві досить вибрати показник, який він планує збільшити. Стратегія автоматично підвищує показник конверсії в межах встановленого бюджету.

У Facebook Messenger став доступним формат із автоматизованою лідогенерацією під час створення кампанії з метою «Повідомлення». Тепер оголошення з кнопкою, що відкриває Messenger, активують чат із підготовленим налаштованим діалогом.
Можна економити час персоналу та підвищити ефективність, спрямовуючи на нього підготовлені активні ліди з числа тих, які заповнили форми в чаті.
Instagram запустив рекламу в «Рекомендаціях» і зробив її доступною всім рекламодавцям. Це дало змогу фахівцям запустити просування в персоналізованому контенті та охопити більше цільових користувачів.

Google забороняє рекламу неофіційних методів лікування. В межах нових правил заборонено просування будь-яких недоведених і сумнівних методів лікування. Рекламодавці в цій сфері вже не можуть скористатися офіційними інструментами просування від Google.
Суд ЄС заборонив власникам інтернет-ресурсів використовувати cookie-файли без попередньої активної згоди користувачів. Формат «мовчазної згоди» визнаний незаконним. Тепер власникам сайтів краще обов'язково запитувати дозвіл у користувачів на збір даних, щоб уникнути можливих санкцій.
Instagram приховує лічильник лайків у більшості країн світу — поки в тестовому режимі. Кількість лайків бачить тільки автор публікації.
Ще не ясно, як блогери демонструватимуть рекламодавцям показники залученості: багато хто користується для цього саме лайками.
Facebook запустив Facebook Pay — платіжну систему, яка працюватиме в усіх продуктах корпорації (однойменна соціальна мережа, Messenger, Instagram і WhatsApp). Поки що сервіс працює тільки в США.
Компанія Google додала в Планувальник ключових слів опцію створення планів і можливість ділитися ними. Тепер можна робити це, не полишаючи застосунок. Раніше списки ключових слів доводилося копіювати й відправляти через месенджери або за допомогою email.

Facebook презентував інструменти для оцінки ефективності реклами: звіт про шляхи конверсії, призначені для користувача метрики й багатокористувацьку звітність. У фахівців з'явилася можливість оцінки реклами для каналів, групи акаунтів, видавців.

Google заявив про запуск пошукового алгоритму BERT. Заявлено, що алгоритм розумітиме не поодинокі слова, а контекст. Думки фахівців розділилися.
Одні вважають, що Google знищує пошукову оптимізацію: щоб «нічого не могло впливати на позиції сайту», інші говорять про поліпшення якості видачі та утримання уваги користувачів.
Рік вийшов насиченим, приніс нові інструменти рекламодавцям, нові обмеження та зміни. Загалом рекламні інструменти стали більш зручними, сервіси аналітики — більш точними та функціональними, а алгоритми Google акцентували увагу на якості контенту. Ми продовжимо стежити за подіями в наступному році.
Підписуйтесь на наш контент!
Щомісяця наші підписники отримують цікаві дайджести від діджитал-експертів
Пишіть, дзвоніть — ми дуже любимо спілкуватися:

info@content.ua
+380 (96) 274 32 65
Усі права захищені: Content ® UA
2019