Робота з дому чи повернення до офісів?

Гібридна модель поєднує бізнес-переваги обох підходів

Робота з дому чи повернення до офісів?

Гібридна модель поєднує бізнес-переваги обох підходів
Як захистити команди від цифрового виснаження та чому water cooler chat і тімбілдинг в онлайн-форматі такі необхідні для бізнесу.
Минулого року віддалена робота з приємного бонусу, який раніше працівникам пропонували деякі компанії, стала новою нормою для більшості країн світу. Послаблення карантинних обмежень дало людям змогу повертатися до офісів, проте багато хто вже встиг оцінити переваги роботи з дому. Тож компанії впроваджують варіації гібридної робочої моделі.

Аналітики компанії Microsoft упевнені — гібридна робота нікуди не дінеться, отже, варто навчитися із цим жити. Проте, крім переваг, ця модель має і певні ризики. Серед них — цифрове виснаження. Розкажемо, як «живе» спілкування дасть змогу мінімізувати ризики та отримувати максимум користі від нової норми. А ще — поділимося власним рецептом, що дає можливість тримати команду разом, навіть коли колег розділяють сотні кілометрів.

Гібридний режим роботи — втілення переваг з обох «світів»

Компанія Microsoft опублікувала дані глобального опитування Work Trend Index 2021 та думки експертів щодо тенденцій і майбутнього ринку праці.

Аналітики дізналися, що цього року близько 40% працівників розглядають можливість змінити місце роботи. Тож продуманий підхід до режиму праці дасть можливість зберегти талановитий персонал, і саме впровадження гібридної моделі матиме вирішальне значення.

Як з'ясували дослідники:

  • 73% працівників хочуть і надалі мати можливість працювати дистанційно;
  • 67% персоналу прагнуть до більш особистої взаємодії зі своїми командами.

Гібридна модель робить це можливим: поєднує роботу з дому та з офісу. Працівники отримують усі переваги з обох робочих «світів». Це — можливість приділяти більше уваги родині, заощадити час, який потрібно було гаяти щодня, щоб дістатися офісу, та особисто спілкуватися з командами.

У статті «The Next Great Disruption Is Hybrid Work — Are We Ready?»* експерти компанії Microsoft зазначають: «Надзвичайна гнучкість та гібридна робота визначають робоче місце після пандемії».

*У перекладі з англійської «Наступним потужним проривом стане гібридна робота — чи готові ми до цього?».

Тож, розуміючи переваги та можливості нового підходу, 66% опитаних керівників уже розглядають можливості для перепроєктування офісів для гібридних робочих середовищ.

Комфорт бути собою
та бізнес-показники — чи є зв'язок?

Під час пандемії працівники стикнулися з безпрецедентним стресом. Проте, коли було налагоджено всі процеси: від робочих зустрічей до навчання дітей із дому — робоче спілкування стало більш невимушеним та людяним.

Експерти Microsoft зазначають: «Кожен п'ятий віртуально зустрічався з родинами чи домашніми улюбленцями своїх колег, а оскільки ми всі трималися один одного, щоб пережити цей рік, кожен шостий (17%) плакав із колегою».

Така взаємодія — необхідна складова комфорту на робочих місцях, зокрема віддалених. Однак не лише комфорту, адже люди, які тісніше взаємодіяли зі своїми колегами, не тільки поліпшили стосунки в команді, а й зазначили, що їхня продуктивність і навіть самопочуття також поліпшуються.

Підводне каміння — загроза цифрового виснаження

Гнучкі робочі моделі — можливість формувати команди без прив'язування до місця перебування співробітників: колеги можуть працювати не лише з дому, а й з різних міст або навіть країн. Це — значна перевага для бізнесу під час пошуку талановитих та креативних людей у проєкти.
Проте така модель має і певні загрози. Через «навалу» знеособленої взаємодії в месенджерах, пошті чи системах керування проєктами виникають ризики цифрового виснаження віддалених працівників.

Експерти компанії Microsoft на основі аналізу взаємодії в електронній пошті Outlook та зустрічей у Microsoft Teams визначають чітку тенденцію: «перехід до віддаленої роботи звужує наше спілкування».

Відсутність звичного особистого спілкування призвела до втрати зв'язку між співробітниками — команди стали менш згуртованими.

Коли колеги забувають ваш зовнішній вигляд, а спілкуєтеся ви лише на робочі теми, зникає напрочуд важливий компонент співпраці. Та сама «магія», що згуртовує ваші бізнес-команди, надихає на нові досягнення та прокачує креативність. Це — звичайне невимушене спілкування на теми, не пов'язані з проєктами та клієнтами.

Content.UA та «нова нормальність» —
як ми пристосувалися до змін

Втратити цю «магію» ми не могли, адже креативності потребували, як повітря. Хоча ми постійно обговорювали в месенджерах або під час дзвінків робочі моменти, досить швидко відчули, як сильно бракує теплої комунікації в команді.

Затишне спілкування за горнятком чаю

Ще з початку карантинних обмежень минулого року ми впровадили п'ятничну традицію — проводити бранчі. Одразу домовилися, що вмикатимемо камери, адже за тривалий період онлайн-співпраці просто почали забувати зовнішній вигляд одне одного. І вирішили, що кожен братиме собі щось смачненьке, горнятко кави або чаю.

П'ятницю вибрали не випадково — навантаження зазвичай менше, а така перерва в робочий час дає змогу «підзарядити батарею», переключити увагу та завершити день ще ефективніше. До того ж, коли все спілкування перейшло в онлайн, у нашій команді з'явилися нові люди. Неформальне спілкування під час бранчів допомогло їм краще адаптуватися.

Про книги, подолання стресів
і благодійність

Теми для наших бранчів знаходяться самі. У когось із команди з'являється цікавий інсайт або готова ідея — і решта її підхоплює. Ми обговорювали улюблені книжки, розповідали про цікаві хобі. Так дізналися, що серед нас є люди з досить цікавими й нестандартними захопленнями. Виявилося, що дехто з нас захоплюється походами й велоспортом, дехто — малюванням та грою на укулеле, а дехто навіть досліджує підземні тунелі Києва.

Один із бранчів присвятили обговоренню наших переживань, ділилися дієвими лайфхаками для подолання стресу — важко було тримати в собі тривожні думки, коли поширювалася пандемія.

А ще — розповідали про благодійні проєкти, персональну соціальну відповідальність. Ми були вражені деякими розповідями. Так, хтось став донором кісткового мозку, хтось займається волонтерством та допомагає дітям із неблагополучних родин або старшим людям, хтось допомагає незрячим за допомогою застосунку Be My Eyes.

Бранчі надали надзвичайну можливість — побачити колег з іншого боку. Ми були зосереджені на бізнес-взаємодії, багато знали про професійні якості один одного, проте навіть не здогадувалися про інші, напрочуд цікаві ролі та особисті прояви колег.

Ще один важливий бонус наших бранчів — підвищення продуктивності роботи. Невимушене спілкування згуртовує команду, значно спрощує взаємодію за бізнес-проєктами, поліпшує вмотивованість та креативність. Коли ми це відчули — вирішили підтримувати традицію проведення бранчів.

Що ще можна зробити, щоб залишатися командою в онлайні

Організувати тімбілдинг в онлайн-форматі, звичайно, складніше, ніж за особистої присутності, проте все можливо.

Івент-агентства швидко зорієнтувалися та переформатували традиційні тімбілдинги й інші командні офлайн-заходи. Квести, квізи, бізнес-ігри, майстер-класи, марафони чи навіть посиденьки біля вогнища — усе це можна влаштувати навіть під час карантину. Для цього не доведеться виходити з дому чи кудись їхати, хоча про деякі приготування потрібно буде подбати заздалегідь.

Найпопулярніші
командні онлайн-розваги

Найпростіший спосіб згуртувати команду, сидячи вдома, — долучитися до онлайн-гри. Винахідливі організатори вигадали різноманітні активності: від перегонів на швидкість набирання тексту та створення орігамі з паперу для друку до справжніх командних квестів. У найцікавіших іграх треба розв'язувати головоломки, знаходити виходи із зачинених кімнат або можна відчути себе в ролі посіпак чарівників та боротися за мир у всьому світі.

Ще один незвичний варіант тімбілдингу — влаштування онлайн-дегустації. Кава, чай або щось міцніше — вибирайте те, що до вподоби. Перед проведенням такого заходу заздалегідь потурбуйтеся, щоб уся команда отримала пакунки зі смаколиками. Запрошуйте на онлайн-івент експертів, які поділяться цікавинками про продукт, розкажуть секрети приготування та споживання. А потім поділіться один з одним враженнями — можливо, хтось знайде свій новий улюблений продукт.

Улюблені майстер-класи також переходять в онлайн: малюйте, готуйте, ліпіть або опановуйте розписування футболок разом із командою. Організатори івенту надішлють усі необхідні матеріали кожному учаснику, а в ході заходу розкажуть, як опанувати потрібні прийоми, та допоможуть у разі виникнення складнощів.

Втомилися від роботи з таблицями? Навчіть команду використовувати Excel так, як ніколи раніше, — влаштуйте змагання зі створення Spreadsheet Pixel Art. Увесь секрет цієї активності полягає у формулі, що автоматично замінює введені в комірку числа на кольорову заливку. Розібратися не складно, тож формуйте команди та дізнайтеся, хто швидше створить кумедного єдинорога чи власний шедевр.

Для любителів душевної атмосфери та посиденьок на природі можна розпалити онлайн-багаття: атмосферно, весело та жодних комарів. Сервіс tiny campfire пропонує зібратися біля вогнища, не відходячи від екрана. Чайна свічка та гарний настрій — усе, що знадобиться.

Світ уже ніколи не буде таким, як раніше, робочі процеси змінюються, а бізнес пристосовується до нової норми. Проте невимушене «живе» спілкування, підтримка й емоційний контакт між співробітниками залишаються тією надійною основою, що тримає разом ваші розподілені команди, підвищує їхню креативність і продуктивність. І звісно, поліпшує якість життя :-)
Підписуйтесь на наш контент!
Щомісяця наші підписники отримують цікаві дайджести від діджитал-експертів
Пишіть, дзвоніть — ми дуже любимо спілкуватися:

info@content.ua
+380 (96) 274 32 65
Усі права захищені: Content ® UA
2021