Як бренду зібрати свою аудиторію

і стати помітним у соцмережах
Як брендам використовувати ЗМІ та соцмережі, щоб достукатися до серця ЦА, розповіла видавець Retailers.ua Юлія Белінська на майстер-класі «Як бути цікавим ЗМІ, в соціальних мережах і взагалі».

Ми вже опублікували поради Юлії, як будувати відносини з редакціями. А сьогодні ділимося її рекомендаціями, як вести бізнес-сторінку в соцмережах, щоб зібрати навколо себе зацікавлену аудиторію.
Юлія Белінська
видавець Retailers.ua
Журналісти постійно моніторять соцмережі в пошуках інфоприводів та ідей для статей. Так що активна бізнес-сторінка для бренду — це не тільки контакт із ЦА, але й можливість привернути до себе увагу ЗМІ.

Ось п'ять основних принципів генерування ідей для бізнес-сторінки. З їх допомогою ви збільшите охоплення контенту в соцмережах, зробите його цікавим як для передплатників, так і для журналістів профільних видань.

Емпатія: знайдіть, що бентежить читача

Головний принцип customer service — думай про клієнта, думай ЯК клієнт — актуальне і для створення контенту.

Людям нецікаво читати, які ви чудові, наскільки прекрасні ваші співробітники і ваш сервіс. Вони хочуть знати, як те, що ви робите, допоможе їм вирішити їхню проблему. Вони хочуть читати на вашій сторінці про себе.

Поставте себе на місце свого передплатника, вживіться у нього, відчуйте, чого йому бракує для повного комфорту. Тоді стане зрозуміло, яку користь ви можете дати, виходячи зі свого досвіду та експертизи.
На заходах Retailers.ua навіть спонсорів, які платять за виступ, ми просимо ділитися чимось корисним для аудиторії, а не розповідати про себе хороших.
Щоб перейнятися потребами аудиторії, потрібно чітко розуміти, для кого ви пишете. Класифікація «Жінки 25–45, дохід середній» давно не працює. Сьогодні важливо розуміти поведінкові особливості: чим цікавиться людина, як робить вибір і приймає рішення, які має цінності, погляди, який веде спосіб життя.
Зберіть інформацію про свою аудиторію, щоб розуміти потреби тих, для кого ви пишете.

Щедрість: діліться, а не намагайтеся продати

Продажі «в лоб» і пряма реклама в соціальних мережах не працюють. Якщо кожен корисний пост ви будете закінчувати закликом «Купи!», аудиторія швидко розчарується і відчує себе обдуреною. Готовність безкорисливо ділитися, навпаки, приваблює людей і згуртовує навколо бренду лояльну аудиторію.

Діліться знаннями

Ви — експерт у тому, що робите. Про ситуації, в яких потрібен ваш продукт, і проблеми, які він вирішує, ви знаєте більше, ніж кожен окремий підписник. Діліться цими знаннями в формі лайфхаків, корисних порад, відповідей на актуальні запитання тощо.

Діліться даними

Проводите дослідження та опитування? Збираєте статистику ринку? Обробляйте дані, оформляйте і публікуйте у себе в соцмережах, формуйте експертний імідж.

Діліться досвідом

Досвід — це не рецепт «успішного успіху», а кейси «Як ми зробили щось». Заробили гроші, втратили гроші, щось змінили в роботі й отримали результат — діліться. І аудиторія почне вас сприймати як джерело цікавого практичного контенту.
Важливо: досвід повинен бути вашим власним. Якщо ви просто начиталися статей по темі або наслухалися розумних спікерів, але не прожили ситуацію самі — це не підійде.

Відвертість: будьте готові відкритися

Не багато брендів діляться історіями своїх успіхів і провалів. Хтось лінується вивуджувати ці історії з повсякденної практики і переробляти їх у контент. Хтось вважає, що внутрішня кухня не повинна ставати надбанням громадськості.

Але якщо ви не готові «піднімати кулісу», ділитися ексклюзивним, розповідати про досвід, свої висновки, уроки, які винесли з невдач, то немає сенсу заводити блог або сторінки в соцмережах, виходити в ЗМІ. Загальні фрази і поверхневий погляд нікому не цікаві.
Відкривайтеся, плекайте свою публічність. Вона не раз вам стане у пригоді.
Хороший приклад — кейс «Нової Пошти». Коли в минулому році до неї в офіс прийшла з обшуками прокуратура, власники написали про це в соцмережах, і резонанс виник миттєво. Завдяки громадському тиску, компанія досить швидко владнала ситуацію.

Це спрацювало, тому що власники — люди відкриті і публічні. Вони працювали з передплатниками, пресою, вели грамотний піар. Контакт із аудиторією ВЖЕ був налагоджений. І в момент, коли виникає якась проблема, спільнота стає на підтримку бренду. Якби не було цієї постійної роботи, якби компанія залишалася закритою, навряд чи когось зачепив би пост про обшуки: хтозна, кого і чому там обшукують.
Гарік Корогодський на цю тему говорить: «Я ставлюся до ведення Facebook як до профілактики геморою. Я пишу там щодня, щоб, коли мені буде потрібно, мій пост одразу прочитали 10 тис. чоловік».

Актуальність: ловіть хвилю і сідлайте її

Відстежуйте, що обговорює медіасередовище і соцмережі, ловіть і сідлайте хвилю обговорень.

Це не означає, що потрібно бути «експертом у всьому» і розмірковувати про те, в чому не розбираєтеся. Коментуйте ваші експертні теми: читачам цікава думка фахівця. Плюс журналісти постійно моніторять соцмережі і цитують якісні та резонансні коментарі.

З обережністю висловлюйтеся на теми політики, релігії, сексуальних уподобань та інші гострі питання. Якщо на хвилі спору ви чітко висловлюєте свою позицію — це круто і заслуговує на повагу.

Але потрібно усвідомлювати, що цю позицію поділяє не вся ваша аудиторія. Зважуйте ризики.
Коли ви визначите, на якому ви боці в цій суперечці, частина ЦА може від вас відвернутися. Водночас інша частина саме завдяки вашій позиції може стати ще більш лояльною.

Людяність: розповідайте про бізнес
через історії людей

Людям цікаво читати про людей. А бізнес — це люди, які стоять за брендом.

Показуйте внутрішнє життя компанії. Показуйте, як влаштований офіс, як працюють люди на виробництві. Знайомте аудиторію зі співробітниками, розповідайте їхні історії та історії вашої компанії їхніми вустами.

Якщо працюєте в сфері В2В, запрошуйте ваших клієнтів на імпровізоване інтерв'ю, просіть, щоб вони розповіли про досвід роботи з вами.

Людські історії та враження — прекрасний спосіб нативно розповісти про ваші послуги, сервіс, ставлення до клієнтів, місію, яку ви для себе вибрали.

Читаючи історії, передплатники «з безпечної відстані» приміряють на себе роль вашого клієнта, оцінюють, наскільки їм буде з вами зручно. І стають на крок ближче до того, щоб стати вашим клієнтом у реальності.
Описані принципи генерування ідей підходять не тільки для соцмереж. Вони допомагають вести якісний, корисний блог, пропонувати затребувані матеріали в профільні ЗМІ. І в цілому допомагають брендам стати ближчими до своєї аудиторії.
Підписуйтесь на наш контент!
Щомісяця наші підписники отримують цікаві дайджести від діджитал-експертів
Пишіть, дзвоніть — ми дуже любимо спілкуватися:

info@content.ua
+380 (96) 274 32 65
Усі права захищені: Content ® UA
2019