Що довелося змінити в маркетинговій політиці у зв'язку з умовами нової реальності? Ми впевнилися, що наш фокус на діджитал правильний, і продовжили рухатися в цьому напрямі. Нам довелося перевести всі наші заходи, включаючи кіберспортивні турніри, в онлайн-формат. І ми продовжуватимемо розвивати ці напрями. Крім цього, спільне просування з партнерами було і є одним з основних інструментів просування бренда і стимулювання продажів.
Як змінилася стратегія просування в нових умовах: пошук нових каналів, перерозподіл бюджету на PR, нові види взаємодії? Які тепер вимоги та підходи ви застосовуєте до контенту? Глобально ми не багато чого змінили, адже ми, як бренд, не дуже залежали від офлайн-реклами в минулому. Ми доналаштували наші фокуси, запровадили нові канали. Тепер завжди пам'ятаємо про план Б — на випадок можливого локдауну або форс-мажору.
Одна з активностей, з якою довелося прискоритися через карантин, — rich-контент для сайтів-партнерів. Ми давно планували доробити контент про наші продукти, який розміщують наші партнери на своїх сайтах, але процес ішов повільно. За рахунок карантину ми приділили цьому більше уваги. Завдяки вам створили необхідний контент і переформатували його для партнерів. Крім того, важливою частиною стосовно контенту було створення оглядів нашої техніки й інших навчальних відео нашим тренером Євгеном Чемерисом. Вийшли прості, зрозумілі ролики, що відповідають на основні запитання споживачів. Усі ролики можна знайти на нашому
YouTube-каналі.
PR, інфлюєнсери, спецпроєкти завжди були в нашому арсеналі. Можливо, використання цих інструментів стало більш інтенсивним у поточний період, але ми не пов'язуємо це з карантином. У цей же період у нас вийшли нові продукти, які вимагали спеціального підходу в просуванні.
Чи використовували ви rich-контент для успішного просування в умовах нової реальності? Розкажіть докладніше. Як я вже говорила раніше, процес створення rich-контенту про наші продукти для партнерів ми почали ще до карантину. Однак він був не дуже активним як із нашого боку, так і з боку партнерів. Коли настала «нова реальність», приїхали продукти наших нових лінійок, ми прискорилися з підготовкою. Ваша команда відмінно справляється зі створенням контенту для наших партнерів. І після двох перших хвиль нам уже більш зрозуміло, як правильно, швидко й ефективно організувати цю роботу. Додатково готували відео про наші пристрої. Тепер партнери можуть завантажувати їх у картки товарів на своїх сайтах. Так користувачеві буде простіше ознайомитися з усіма матеріалами про продукти на одному майданчику.
Марино, чи можете ви поділитися кейсами успішного просування у 2020 році? У 2020 вважаю успішними багато проєктів, у створення кожного ми вкладаємо багато зусиль. У нас був чудовий проєкт «ThinkPad бізнес-ліга» з AIN і українськими бізнесменами. У цей проєкт, на жаль, карантин вніс найбільші корективи. Фіналом проєкту мала бути поїздка трьох українських бізнесменів в Естонію, на зустріч із топменеджерами відомих бізнесів. Довелося замінити її на онлайн-навчання в Києві.
Два онлайн-турніри з геймінгу Lenovo Legion Cup дали нам серйозний досвід і розуміння, як краще й ефективніше організовувати такі активності. Для прикладу: в останньому турнірі брали участь 123 команди із CS:GO.
Ще один приклад — спецпроєкт до Дня вчителя в соціальних мережах. Ще раз упевнилися, що люди люблять ділитися історіями, а ми з радістю даємо їм таку можливість і дякуємо за це. Було представлено понад 70 історій про вчителів, їхній вплив на життя і майбутнє учнів. Кожна історія — як маленьке життя. Дуже зворушливо.
Наші партнерські проєкти з EdCamp (освітні неконференції) і «Освіторією» (онлайн-конференції та онлайн-курс для вчителів «Бери й роби 2.0») — це нова для нас сфера, але ми бачимо в ній великий потенціал і можливості для розвитку. Ми продовжуватимемо і будемо розширюватися, адже Lenovo — ключовий партнер «Майкрософт» в освітній програмі Shape the future, і хочемо зробити свій внесок у зміни в сфері освіти в Україні.
Цьогоріч компанія Lenovo стала інноваційним партнером фонду Василя Хмельницького в проєкті навчання підприємництву і програмуванню в дев'ятьох українських школах.
Kfund School — освітній соціальний проєкт від K.Fund із навчання підприємництву та вебпрограмуванню учнів 8–11 класів. Проєкт працює у трьох містах: Кривій Ріг — дві школи, Харків — п'ять шкіл, Черкаси — дві школи. У 2020/2021 навчальному році в проєкті задіяно дев'ять шкіл, у п'ятьох із них (одна в Черкасах, одна в Кривому Розі, три в Харкові) за кошти Фонду обладнані комп'ютерні класи (по 15 ПК Lenovo, усього закуплено 75 ПК) для впровадження курсу з вебпрограмування. Станом на 8 грудня 2020 року в проєкті беруть участь 562 учні.