Що ми дізналися про свою ЦА на виставці СЕЕ-2019

«Будь там, де твоя ЦА». Дотримуючись цього принципу, команда Content.UA взяла участь у виставці електроніки та розваг СЕЕ-2019. Ділимося інсайтами та враженнями від нашого першого виставкового досвіду. Якщо ваша аудиторія працює у сфері технологій або якщо ви плануєте взяти участь у галузевих виставках, прочитайте, буде корисно.
Євгенія Родіонова
СЕО Content.UA
Двічі на рік на СЕЕ свої новинки представляють світові лідери у сфері електроніки, електротехніки, геймінга. Серед них і наші партнери. За два виставкових дні тисячі гостей приходять подивитися і протестувати, що нового з'явилося в улюблених брендів і в сфері технологій загалом.

Компанії, що прокладають шлях до серця користувачів, — це аудиторія, в яку цілимося ми. А тисячі людей, які стежать за інноваціями, — це цільова аудиторія наших клієнтів, як наявних, так і потенційних. Подвійний профіт!
Ми пішли на виставку, щоб ближче познайомитися з людьми, для яких в кінцевому підсумку створюємо контент. Щоб зануритися в атмосферу, яка їх зацікавила, поспілкуватися з ними наживо, а не за допомогою маркетингових досліджень.
Більше про те, які вигоди діджитал-компанія може отримати на великих офлайн-заходах, ми писали в статті «Навіщо діджитал-компаніям офлайн-заходи: неочевидні вигоди івентів».

Що «болить» у діджитал-компаній та IT-проектів

Діджитал-маркетинг дещо випадав із загальної тематики виставки. Незважаючи на це, до нас підходили абсолютно «цільові» люди з питаннями про контент та інтернет-просування. Переважно це були власники невеликих компаній і стартапери. На виставку вони прийшли подивитися технологічні новинки. Але стенд із контент-просуванням теж виявився для них актуальним.

Ми обговорювали їхні проекти, перспективи розвитку в онлайні та складності, з якими вони встигли зіткнутися. У цих бесідах найчастіше звучали три проблеми.

Важко сегментувати аудиторію

Складність В2В-компаній, що створюють кастомізовані продукти. Наприклад, програму для автоматизації бізнес-процесів, яка розробляється точно під клієнтські вимоги. У кожного клієнта своя ситуація, свої завдання й вимоги, і здається, що кластеризувати аудиторію неможливо. А без цього дуже важко розробити УТП, вибудувати комунікацію та поставити залучення клієнтів на потік.

Важко власними силами створювати
якісний контент

В ідеалі над контентом для просування повинна працювати ціла команда: маркетолог, автори, літературний та технічний редактори. На практиці ж робота зі створення контенту в компанії лягає на плечі інженерів та інших фахівців, які працюють безпосередньо з продуктом. Фахівці незадоволені, що доводиться робити «не свою» роботу, користувачам «не заходять» занадто складно написані тексти. Створювати контент регулярно не виходить, тому що в авторів багато основних завдань.

Просування ведеться не комплексно, а зібране «по шматочках»

Зазвичай, це ситуація стартапів і невеликих компаній. У таких компаніях нераціонально створювати контентний відділ, а на комплексну роботу силами агентства на старті не завжди є бюджет. У підсумку за просування в інтернеті відповідають різні підрядники. Звести їхню роботу воєдино й узяти результати під контроль дуже важко.
Ми відзначили для себе проблеми, з якими стикалися наші співрозмовники. І зробили висновки, як використовувати їх для УТП.

Що ще ми отримали від виставки

1
Поспостерігали за аудиторією наших клієнтів

У виставці брали участь компанії, з якими ми вже працюємо. Було дуже корисно поспостерігати, які відвідувачі підходили до їхніх стендів, які ставили запитання. Благо ми знаходились недалеко одне від одного.

Та й просто було приємно поспілкуватися з колегами в більш неформальній обстановці, ніж це зазвичай буває на робочих планерках.
2
Зробили «зріз аудиторії», якій цікаві технології

На стенді ми поставили диспенсер із лимонадом і фруктами. Гуляючи виставкою, гості підходили випити стаканчик напою або взяти пару бананів для дітей. А ми запитували, як їм сподобалася виставка, що вони планували тут подивитися, які стенди сподобалися й чому саме. Словом, зробили свого роду зріз аудиторії, яка цікавиться новинками діджитала, геймінга та технологій.
3
Похантили

Серед наших нових знайомих виявилися інженери й технічні фахівці з сильним бекграундом. Ми поспілкувалися, домовилися про співпрацю й консультації з деяких проектів. А отримати нових класних співробітників для нас зараз так само цінно, як і знайти нового клієнта.

Як бути помітним на виставці?

Ми розуміли, що на виставці доведеться конкурувати за увагу відвідувачів із сотнями стендів і майданчиків. І у кожного стіна — своє маленьке шоу, свої способи залучити людей і включити їх у діалог.

Можна було розраховувати, що відвідувачі «самопливом» пройдуть біля нашого стенду, візьмуть флаєри. Але виставка була присвячена технологіям, а не контенту. Ми розуміли: нам важливо поговорити з цими людьми, але вони в нас поки зовсім не зацікавлені.
Нашим завданням було виділитися на фоні гаджетів, технологій, іграшок, косплей-моделей та іншої пишноти, зробити так, щоб люди самі підходили й ставили запитання.
Ми оформили стенд живою зеленню. Вийшов такий собі оазис на супертехнологічному майданчику, втілення нашої ідеї: «Живий контент у світі технологій». За відгуками відвідувачів, тропічна зелень дійсно вирізняла нас серед інших стендів.

На стенді ми поставили дуже «недіджитальні» речі: лимонад, фрукти, настільну гру для дітей та шахи для дорослих, хеппідрам — маленький музичний інструмент із космічним звуком.
Із традиційного погляду, таке наповнення стенду на виставці технологій, напевно, мало нераціональний вигляд. Проте воно спрацювало.
Хтось підходив випити лимонаду, когось буквально підтягали за руку діти, хтось підходив, залучений звуками хеппідрама. Хтось просто цікавився: «А що у вас тут?», тому що жодної техніки в нас не було, а були лимонад і фрукти. Ми розпочинали розмову, знайомилися. Якщо виникло зацікавлення — обмінювалися візитками.

На фоні цього безліч людей просто йшли вздовж усіх стендів і, не дивлячись, збирали роздаткові матеріали. У перший день ми теж направо-наліво роздавали флаєри та брендовані блокноти. Але швидко зрозуміли, що потрібен інший підхід, і зробили ставку на живе спілкування.
Корисний лайфхак для тих, хто планує вихід на виставку. Не сподівайтеся на пам'ять. Щойно завершили розмову та обмінялися візитівками, одразу внесіть до таблиці контакти людини, коротке резюме розмови й про що ви домовилися.
Наш головний висновок на майбутнє: сміливіше експериментувати. Якщо завжди все робити раціонально та правильно, будеш рухатися в одній колії з усіма, хто теж грає за традиційними правилами.

Часом потрібно робити щось нераціональне, робити спробу, усвідомлюючи, що вона може не принести результату. Бо інколи спрацьовують саме нестандартні ходи на кшталт настолки для дітей чи лимонаду. Тоді як традиційні флаєри йдуть в макулатуру, не зачепивши уваги й не принісши користі.
Підписуйтесь на наш контент!
Щомісяця наші підписники отримують цікаві дайджести від діджитал-експертів
Пишіть, дзвоніть — ми дуже любимо спілкуватися:

info@content.ua
+380 (96) 274 32 65
Усі права захищені: Content ® UA
2019