Засновниця агентства контент-маркетингу Content.UA Євгенія Родіонова обговорила ці та інші питання з директоркою з маркетингу компанії Binotel Світланою Подимською. Для інтро хотілося б дізнатися, як ваша компанія допомагає маркетологам і підприємцям, як полегшує їм життя. І звичайно, про ваш досвід і ваш професійний шлях із Binotel.Наша компанія буде більше корисна підприємцям — на них орієнтовані близько 80% наших продуктів. Проте є і суміжний продукт Call Tracking, який допомагає в роботі маркетологам.
Що стосується мого шляху — я працюю в компанії Binotel уже п'ять із половиною років. Коли я прийшла в компанію, у штаті працювало 25 осіб, а я була єдиним маркетологом. Моє професійне становлення відбувалося тут: я вчилася новому, одразу застосовувала знання на практиці, іноді помилялася, іноді — раділа успіхам. Ми з Binotel «росли» разом: зараз у компанії працюють близько 300 осіб, 15 з яких — у відділі маркетингу.
Може, ви порекомендуєте щось маркетологам-початківцям? Де варто навчатися, що почитати? Що вас формує як фахівця? Я часто відвідую різні курси. Пройшла всі курси з маркетингу в Laba, UAMASTER, навчалася у школі з діджитал-маркетингу, отримувала сертифікати Google Analytics, Google AdWords, проходила багато курсів із Facebook Ads.
Щодо становлення, я вважаю, що основний поштовх дають не бізнес-курси. Для мене таким переломним моментом у житті стала книга «Атлант розправив плечі». Після її прочитання дуже багато чого в мені змінилося. Я зрозуміла, що немає сенсу в житті, у якому ти ходиш на роботу за зарплатою. Я живу і кайфую, надихаюся. Навчаюсь аналізувати і в різних ситуаціях ставити собі запитання: «Стоп, заради чого ти це робиш?». Розумію, коли потрібно рухатися далі та дізнаватися щось нове, робити щось по-іншому.
Зараз у всіх сферах, і в маркетингу в тому числі, відбуваються трансформації — з'явився термін new normal. Як ваша компанія адаптувалася до нової реальності, яким був перехід? Основною проблемою і «болем» стало зникнення офлайну. Ми дуже любимо масштабні конференції, на яких розповідаємо про свої продукти і спілкуємося із клієнтами. Довелося, як і всім, переключитися на онлайн. Наша компанія дуже гнучка, тому організували все швидко. Провели велику роботу: за два місяці вийшло кілька наших вебінарів за участю тисячі слухачів, ще в 15 вебінарах ми брали участь із доповідями. Зусиль було витрачено багато, але відповідного ефекту ми не відчули. Тому зараз шукаємо нові канали-замінники і сподіваємося, що офлайн повернеться.
Якщо онлайн-заходи не дали бажаних результатів, можливо, були інші, більш результативні ідеї?Ми давно планували глобальне дослідження наших клієнтів — проведення глибинних інтерв'ю, але через поточні питання постійно відкладали. І саме час кризи надав нам можливість поспілкуватися з існуючими та потенційними клієнтами. Бізнес стояв на паузі, підприємці були збентежені й охоче погоджувалися поспілкуватися про життя і бізнес. За допомогою агентства ми провели велике дослідження, отримали багато корисної інформації та інсайтів. На основі цих глибинних інтерв'ю ми змінили стратегію, з'явилася нова методологія і нові продукти.
Ви могли б озвучити якісь інсайти, про які дізналися після проведення цього дослідження?Звичайно. Ми спілкувалися з невеликими компаніями і зрозуміли, наскільки бізнес далекий від важливих питань. Виявилося, що підприємці не замислюються ні про якість дзвінків, ні про те, як менеджери обслуговують клієнтів. Ми виявили кілька моментів.
Перший: часто власники були повністю впевненими в якості роботи менеджерів і цілком їм довіряли, а за результатами Sales Audit бачили, що насправді все погано. Sales Audit — це наша нова послуга, яка дає можливість перевірити відділ продажів із погляду телефонії: скільки дзвінків приймають, скільки втрачають, як спілкуються із клієнтами.
Другий: бізнес застряг у рутині. Нам запало в душу одне інтерв'ю із власником мережі пекарень у Львові. Усі замовлення потрібної кількості та видів хліба для кожної точки здійснювалися з мобільних телефонів. Менеджери із блокнотиком і олівцем приймали замовлення, дуже часто помилялися, плутали точки. Цей підприємець розуміє, що в нього із цим усе погано, що потрібна CRM-система, потрібна телефонія, тобто вже «дозрів». Проте в нього просто ніколи цим займатися: він загруз у рутині, у нього кредит на піч, видатки на ремонт даху, що протікає. І ми зрозуміли, що ось він — наш герой, на якого нам потрібно орієнтуватися в комунікації із клієнтами. Так з'явилася нова стратегія: тепер кожен меседж адресований львівському пекареві.
А що стосовно продуктів? Чи з'являлися нові пропозиції у процесі трансформації? Так, ми давно розробляли один продукт, і глибинні інтерв'ю допомогли прискорити цей процес. Ми зрозуміли силу Viber-комунікацій із клієнтами — і створили новий продукт Viber Sender. В особистому кабінеті Binotel скоро з'явиться можливість надсилати Viber-повідомлення: і рекламні, і транзакційні. Це — ще одна можливість для наших клієнтів, яку пропонуватимемо з нового року: усе робити в єдиному вікні.