AR-технологія
в маркетингу: майбутнє
в теперішньому

AR-технологія
в маркетингу: майбутнє
в теперішньому

Що таке AR, як ця технологія допомагає поліпшити користувацький досвід
і як за її допомогою бізнес може підвищити конверсію до 90%.
Що таке AR, як ця технологія допомагає поліпшити користувацький досвід
і як за її допомогою бізнес може підвищити конверсію до 90%.
AR (Augmented Reality), або доповнена реальність, колись дуже стрімко і швидко ввірвалася в наше життя. І навіть СЕО Apple неодноразово заявляв, що ця технологія сьогодні є найбільш перспективною. Хочете отримати більшу лояльність від клієнтів і підвищити впізнаваність компанії чи бренда? Тоді AR — те, що вам у цьому допоможе.

Сфери використання технології не мають меж: ритейл, ігри, навчання, кіно, мистецтво, мода, промисловість тощо. Тож, чим би не займалася ваша компанія, AR стане у пригоді. Принцип її роботи доволі простий: на середовище, яке нас оточує, накладається нова віртуальна інформація. Це може бути графіка, різноманітні звуки чи реакції на дії користувачів.

Чому AR така популярна

Причина популярності AR — модель try before you buy. Історично так склалося, що люди віддавали перевагу офлайн-магазинам, адже так вони могли приміряти та роздивитися продукт перед купівлею. Проте якщо колись це не потребувало зайвих зусиль, то після всесвітніх локдаунів настав час докорінно змінювати купівельний досвід, створюючи для нього нові патерни.

Примірювання, огляд продукту під будь-яким кутом — ці та інші опції раніше були недоступними для онлайн-платформ. Сьогодні ж ситуація змінилася: щоб приміряти одяг, взуття або навіть подивитися, чи пасує колір крісла до дивана, не треба виходити з дому. Достатньо лише смартфона — і можна сміливо займатися шопінгом.

І не дивно, що люди виявилися відкритими до нового досвіду на зразок 3D та AR. Їм нарешті дали відповіді на запитання, які мають вирішальну роль під час купівлі: «Який вигляд я маю в цьому?», «Чи пасуватиме це до мого простору?» тощо. Тепер завдяки застосункам з AR користувачі можуть по-новому взаємодіяти з онлайн-продуктами: дотягнутися і «помацати», подивитися під різними кутами, зробити знімки тощо. Саме ця комбінація з ознак «живого» шопінгу й залишає враження, завдяки яким користувачі надовго запам'ятовують як продукт, так і виробника.
Крім того, AR — один із найбільш зрозумілих способів розказати про свій бренд широкій авдиторії. Для взаємодії користувачам потрібен лише смартфон із завантаженим застосунком та інтернет — і ось на екрані вже з'являються інтерактивні об'єкти.

І навіть якщо раніше клієнти не мали часу чи бажання заходити у ваші офлайн-магазини, можете бути впевнені, що вони використають застосунок. Як мінімум, щоб запостити в інстаграм фотографію з продуктом на собі.

За даними аналітичної платформи Digi-Capital, довгостроковий прогноз щодо віртуальної та доповненої реальності передбачає, що до 2024 року ринок AR/VR досягне близько 65 мільярдів доларів доходу. Хоч COVID-19 ще точно внесе свої корективи в індустрію, стає зрозуміло, що AR — це майбутнє, яке почалося вже сьогодні.

І ті компанії та бренди, що звернули увагу на AR, не прогадали. Як показують дані, залучення клієнтів у ритейлерів збільшилося на 19%, а коефіцієнт конверсії зріс до приголомшливих 90%, порівняно з тими, хто не користувався застосунками з доповненою реальністю.

Досвід AR у світі

Давайте подивимося, як різні бренди та компанії скористалися доповненою реальністю, щоб залучити клієнтів, об'єднати їх або збільшити продажі.

  • ASOS
Коли ми купуємо речі онлайн, то хочемо роздивитися їх якомога краще. У цьому часто допомагають відео, але в ASOS пішли далі та запустили AR-опцію Virtual Catwalk у мобільному застосунку. Щоб скористатися нею, треба лише навести камеру смартфона на плоску поверхню та натиснути кнопку AR на сторінці продукту.

Опція особливо ефективна, якщо ви хочете знати, який вигляд вбрання матиме на вулиці чи в реальному контексті. Окрім того, вона дає змогу роздивитись одяг краще, адже є набагато детальнішою за звичайні зображення на сайті.

ASOS була першовідкривачем AR у своєму сегменті й дала покупцям можливість переносити мобільний шопінг у власний фізичний простір. Таким чином компанія хотіла створити новий купівельний досвід, зробивши його більш захопливим. Тож, навіть якщо нічого з асортименту ASOS вам не підійде, подивитися на тривимірну модель, що гуляє вздовж журнального столика, усе одно буде досить цікаво.

Зараз інтернет-ритейлер також випробовує інші опції AR, включаючи інструмент, який дасть можливість переглядати товари на моделях різних розмірів. Це повинно допомогти зрозуміти, який вигляд матиме одяг на тій чи іншій фігурі.

  • Gucci

Багато людей досі не наважуються купувати взуття в інтернеті, оскільки не можуть вибрати ідеальний розмір і колір. Деякі бренди дуже докладно описують свої таблиці розмірів, проте це не допомагає зрозуміти, який вигляд матиме продукт у реальному житті.

Бренд люксового одягу Gucci додав до свого іOS-застосунку опцію, що дає покупцям змогу віртуально приміряти лінійку кросівок Ace. Це черговий приклад того, як технологія AR допомагає споживачам приймати більш обґрунтовані рішення щодо покупок.
Опція працює дуже просто: треба направити смартфон униз і вибрати модель взуття. Після цього з'явиться цифрове зображення кросівок, накладене на ваші ноги. А оскільки застосунок відстежує рухи, ви маєте змогу дивитися на віртуальне взуття ще й у реальному часі та під різними кутами. Окрім того, завдяки вбудованій опції фото, можна зробити знімки та поділитися ними в соцмережах.

  • Sephora

Інструмент Virtual Artist від мережі парфумерно-косметичних магазинів Sephora доступний через основний застосунок ще з 2016 року й досі залишається одним із найкращих прикладів використання AR у сфері краси.

Ідея Virtual Artist полягає в тому, щоб дати покупцям можливість бачити, який вигляд на їхньому обличчі мають ті чи інші продукти. Застосунок використовує технологію Modiface: перш ніж накладати різні кольори та текстури косметики, він сканує обличчя. Не знаєте, яку помаду вибрати — від Kylie чи KVD? Подивіться, чи пасують вони вам, і порівняйте, перш ніж купувати.

Завдяки Virtual Artist клієнти можуть не тільки протестувати продукти своїх улюблених брендів, а й побачити, який вигляд матиме на них образ, отримати віртуальні покрокові інструкції, адаптовані до їхнього власного типу, дібрати колір макіяжу до свого вбрання і миттєво порівняти сотні зразків косметики.

Основна мета інструмента — збільшити онлайн-продажі і створити формат нового купівельного досвіду без зайвого клопоту та сумнівів.

  • IKEA

Якщо ви колись купували меблі, то точно задумувалися, чи підходить їхній розмір або колір до вашого простору. Щоб клієнти менше турбувалися через такі питання, IKEA випустила застосунок IKEA Place. Він дає покупцям можливість тестувати продукти компанії в режимі реального часу за допомогою технології ARKit Apple iOS 11. Як зазначає IKEA, застосунок автоматично масштабує їх залежно від розмірів приміщення з точністю 98%. Крім цього, 3D-зображення також реагують на світло і тінь, надаючи споживачам набагато реалістичнішу картинку.

Для візуалізації товару застосунок сканує кімнату через камеру смартфона чи планшета. Вибравши потрібне, користувачі повинні навести пристрій у певне місце в кімнаті, а потім перетягнути продукт у цей простір. Загалом покупцям доступна онлайн-база даних, котра налічує понад 2000 товарів компанії.

В IKEA Place також можна зберігати улюблені позиції, ділитися своїм вибором у соціальних мережах і спрощувати прямі купівлі через вебсайт. Цей застосунок — відмінний приклад того, як піклування про клієнтів може докорінно змінювати їхній купівельний досвід, а також робити життя кращим. Адже всі ми знаємо, наскільки стресовим іноді буває навіть простий вибір дивана.

  • MEC

MEC — канадський ритейлер Mountain Equipment Co-op (MEC), що спеціалізується на виробництві й торгівлі спортивним одягом та спорядженням. У компанії не раз заявляли про складність розміщення повного асортименту в магазинах.

У мережі гостро стояла проблема з розташуванням наметів — у зібраному вигляді всі вони не поміщалися навіть у головному магазині МЕС. Якщо клієнт хотів розглянути продукт у зібраному вигляді, працівникам щоразу доводилося витрачати чимало часу. Тож компанія пішла іншим шляхом і вирішила проблему оригінальним способом.
У MEC розробили спеціальний AR-застосунок спільно з технологічною компанією Finger Food Studios. Експерти Finger Food Studios зняли всі намети з асортименту компанії з багатьох ракурсів і переробили їх у 3D-моделі. Тепер будь-який клієнт може завантажити на свій iPad застосунок із повноцінними моделями всіх наметів бренда й вивчити кожну з них не тільки ззовні, а й зсередини.

Направивши камеру планшета на будь-яку поверхню, покупець може оцінити реальні розміри продукту й заощадити час на його збирання в магазині. Новий застосунок уже здобув велику популярність у канадських мандрівників, а технології AR підтримують високотехнологічний і сучасний імідж ритейлера.

  • Sony

До запуску сиквелу «Джуманджі: Наступний рівень» компанія Sony уклала партнерську угоду із Trigger — The Mixed Reality Agency, щоб створити інтерактивний і доступний світ AR. У ньому шанувальники серії фільмів досліджували нові рівні ігрового процесу без необхідності навіть завантажувати застосунок.

Завдяки одній із найперших AR, що активується голосом, фанати змогли поринути у світ Джуманджі ще глибше. Після слів «покажи мені Джуманджі» ставала доступною віртуальна карта, де користувачі могли відвідувати місця з фільму та спостерігати за динамічними 3D-сценами навколо. WebAR також надав доступ до ексклюзивного контенту — роликів із Дуейном Джонсоном, Карен Гіллан, Ніком Джонасом та Джеком Блеком, які до того часу ніде не були опубліковані.

Таким чином компанія Sony хотіла підвищити кількість проданих квитків, адже AR одразу спрямовувала шанувальників фільму на цю дію.

Результати кампанії були приголомшливими: фанати проводили у світі Джуманджі у 2,5 раза більше часу, ніж у середньому серед WebAR, — понад 5 хвилин.

Як AR використовують в Україні

  • ПриватБанк

Цьогоріч Новий рік і Різдво припали на період пандемії. Щоб підтримати українців та підняти їхній настрій, ПриватБанк спільно з Visa вирішив принести чудо в кожен дім. У застосунку Приват24 кожного користувача вітав зі святами цифровий Святий Миколай. І тут не обійшлося без AR-технологій. Організатори розробили його 3D-модель у доповненій реальності, щоб попри карантин усі українці відчули турботу та атмосферу свят. Щоб запросити Святого Миколая до себе додому, треба було лише запустити посилання на AR-привітання в мобільному Приват24, оновленому до останньої версії.

«Найтехнологічніший банк має бути найтехнологічнішим у всьому. А дива повинні траплятися навіть попри пандемію. Саме тому цього року ми зробили Святого Миколая цифровим. Так ми хочемо побажати понад 12 мільйонам користувачів Приват24 по всьому світу й усім українцям загалом міцного здоров'я в новому році», — говорить Петр Крумханзл, голова правління ПриватБанку.

  • «Растішка»

Бренд дитячого харчування «Растішка» від Danone випускає асортимент натуральних і багатих на вітаміни йогуртів, а разом із ними — навчає дітей пізнавати світ та розвивати творчі здібності за допомогою динозаврика Діно. Купуючи йогурт, діти отримують пазли, іграшки, наліпки та інші цікавинки. Проте з ґаджетами важко конкурувати, тому компанія випустила магніти, які оживають за допомогою мобільного застосунку.
Маленькі дослідники можуть зібрати колекцію магнітів на тему тварин, космічних явищ, літніх пригод — і побачити цікаві історії про них у доповненій реальності. А ще є динозаври-буквоїди, які ростуть і розвиваються, вивчаючи нові рухи за допомогою різнокольорових літер. Або роботи, які прищеплюють дітям корисні екозвички. Достатньо просто навести камеру на магніт — і пізнавати світ довкола себе стає цікаво та весело.

  • KAZKA feat АТБ

Компанія АТБ знову долучилася до розвитку AR в Україні. На цей раз мережа супермаркетів стала партнером гурту KAZKA. Цьогоріч вони створили дитячу книгу з героями, що «оживають» у доповненій реальності, — «KAZKA.Чарголос».

Історія розповідає про пригоди дівчинки на ім'я Казка та її друзів, які живуть у магічному світі пліч-о-пліч із чарівними істотами й неймовірною музикою. Мета книги — не лише розважити, а й навчити турбуватися про довкілля, відповідально ставитися до планети та формувати правильні екозвички.

Тим часом на офіційному YouTube-каналі гурту вже доступні для перегляду перші епізоди мультсеріалу «KAZKA. Таємниця Чарголосу», що є доповненням до книги та частиною казкового світу (KAZKA SVIT). У серіалі головна героїня знаходить ще більше захопливих пригод і знайомить із новими історіями про героїв книги.

Щороку AR-технології лише набиратимуть обертів, тому радимо вам опановувати цей напрям уже сьогодні, щоб бути одними з перших і завойовувати прихильність своїх клієнтів новими інструментами. Однак у всьому різноманітті трендів не забувайте залишатися собою — вас люблять саме за це.
Підписуйтесь на наш контент!
Щомісяця наші підписники отримують цікаві дайджести від діджитал-експертів
Пишіть, дзвоніть — ми дуже любимо спілкуватися:

info@content.ua
+380 (96) 274 32 65
Усі права захищені: Content ® UA
2021