Web-Summit:
Веб-тренди наступних років
Web Summit є однією з найбільших технологічних конференцій у світі, яку щорічно відвідують десятки тисяч людей. Це – місце, у якому люди збираються, аби побачити інновації у розвитку технологій всього світу. Задумайтеся, які масштаби впливу на технологічний розвиток має зустріч 70-ти тисяч людей із різних сфер та країн в одному місці? Засновники глобальних компаній, стартапери, лідери думок, інвестори та просто допитливі відвідувачі розглядають Web Summit як чудову можливість для нетворкінгу, обміну думками, а деякі міжнародні компанії — як точку зустрічі з усією командою, наприклад, для стратегічних сесій.

У цьому році команда Content.UA завітала на Web Summit та зібрала для вас 5 трендів у веб-технологіях, які були присутні на цьогорічній конференції.
Тренд 1: Децентралізація
Завдяки розвитку цифрових технологій, Інтернет стає дедалі більш децентралізованим. Це дало поштовх появі концепції Web 3, яка не обмежується лише криптовалютою. Це зміна цілої системи Інтернету. Web 3 сприяє децентралізації прийняття рішень, надає можливість захистити свою приватність, мати повний контроль над власними даними та взаємодіяти із фінансовими системами. Окрім того, децентралізація також сприяє розвитку концепції маркетингу Web 3. Його унікальність полягає у покращенні взаємодії між користувачем та контентом, так як надаючи користувачу інтерактивну персоналізовану рекламу. У тому числі зʼявляється можливість отримувати мікроплатежі за взаємодію із рекламою. Зокрема у маркетинг буде залучений штучний інтелект, про який мова буде далі. Він сприятиме кращій обробці даних та розробці більш ефективної стратегії.

Тренд 2: Штучний інтелект або АІ
Це другий тренд веб-технологій, який стрімко розвивається та набуває все більшої популярності. Штучний інтелект є неабиякою рушійною силою у розвитку як одного бізнесу, так і цілої економіки.

Можна сказати, що АІ був основним трендом на Web Summit 2023 — і стартапи, і великі компанії найрізноманітніших напрямів (від медицини і фінансів до маркетингу і літератури) впроваджують штучний інтелект у свої продукти та діяльність. Наприклад, португальський стартап Spark розробив книгу нового типу, додавши можливість спілкуватися з автором за допомогою кодів Spark із додатковим цифровим вмістом, чат-бота, навченого на авторському вмісті та голосі автора.

Або ж візьмемо український стартап Consultacia, який вирішив подолати проблему довгого очікування результатів аналізу крові. Адже у деяких країнах тривалість очікування запису до лікаря може тривати тижнями, а то й місяцями. Натомість стартап використовує АІ для автоматизованої інтерпретації результатів медичних аналізів, враховуючи всі деталі аналізів, симптоми та історію життя пацієнта.

Говорячи про користь АІ у різних сферах, маркетинг є однією із тих, які отримують найбільше переваг від розвитку штучного інтелекту. Аналіз McKinsey проведений у 2018-му році, показав, що маркетинг і продажі, а також управління ланцюгом поставок та виробництва отримують найбільшу цінність від впровадження АІ. Давайте розберемось, як саме штучний інтелект може бути корисний у маркетингу? По-перше, він здатний оптимізувати процес продажів та збільшити їхню кількість завдяки використанню детальних даних про користувачів, створювати високоперсоналізовану рекламу та допомогти маркетологам розуміти потреби і поведінку клієнтів. По-друге, АІ дозволяє автоматизувати прості задачі, створюючи швидкий та індивідуальний досвід клієнта, тим самим звільняючи час маркетологів для більш складних та глобальних задач. А також штучний інтелект дає можливість передбачати майбутні тенденції на основі великих обсягів попередніх даних.
Тренд 3: Ноу-код
Олександра Родіонова
@nirixasha_art
Наступний тренд, якому варто приділити увагу – це ноу-код або, іншими словами, програмування без написання коду. Ми можемо побачити тенденцію, що все більше складної інформації подається у простому вигляді. Складне стає зрозумілішим та неважким у використанні. Тож створення веб-сайтів, додатків та інших цифрових продуктів також стає дедалі легшим. No code – це інструмент для програмування веб-застосунків із використанням уже наявних блоків із написаним розробниками кодом.


Цей підхід має декілька основних переваг:


  • вартість: завдяки ноу-код платформам люди, далекі від програмування, можуть створювати прості задачі, економлячи власні кошти та залучаючи ІТ-спеціаліста лише у вирішенні складних завдань;


  • швидкість: створення веб-продуктів стає значно швидше із заздалегідь підготовленими шаблони та простим інтерфейсом;


  • відсутність вимоги знання мов програмування: у цьому підході немає функцій, які вимагають навичок кодування. Створення програми відбувається досить просто: перетягуванням елементів на екрані та комбінуючи їх.


Прикладом no-code платформи є український no-code стартап Octy, який брав участь у цьогорічному Web Summit. Octy допомагає стартапам зростати, використовують мінімум ресурсів стартапу. У тому числі команда надає можливість створювати мобільні додатки за кілька годин без написання коду, описавши ідею додатку АІ конструктору.
Тренд 4: Розширена реальність
Розширена реальність набуває все більшої популярності та розвивається у багатьох сферах, тим самим удосконалюючи їх та відкриваючи компаніям новий ринок та купу можливостей. Очікується, що найближчими роками відбудеться прогрес у технологіях VR (віртуальна реальність) та AR (доповнена реальність), а також прогнозується збільшення світового ВВП до 1,5 трильйона доларів США.

Останнім часом VR та AR виходять далеко за межі ігор та розваг: ці технології стрімко інтегруються та розвиваються у галузях економіки, бізнесу, туризму, охорони здоровʼя і, зокрема, в освіті. Цікаво, що сучасні технології VR оснащені також системами тактильного зворотнього звʼязку, наприклад перчатками чи костюмом, що дозволяє отримувати фізичні відчуття, знаходячись у віртуальному світі. Заглибившись у цю тему, ми бачимо, що уся система навчання, практикування набутих знань та професійна діяльність трансформуються. Хірурги тепер мають змогу практикувати складні операції без ризику, терапевти – лікувати фобії та посттравматичні стресові розлади пацієнтів, студенти — отримувати активний і цікавий освітній досвід. Наприклад, відвідувати різні культури та історичні епохи на уроках історії, проводити хімічні досліди у віртуальних лабораторіях, досліджувати планети або складні біологічні процеси , візуалізовані у 3D. Безумовно, такі інновації розвиватимуть цікавість та критичне мислення учнів та сприятимуть покращенню досвіду професіоналів.
Олександра Родіонова
@nirixasha_art
Технології VR/AR у тому числі впливатимуть і на соціальний досвід користувачів, розширюючи можливості їхньої комунікації між собою та з брендами. Тут варто сказати кілька слів і про маркетинг, адже, безумовно, він також зазнає змін з розвитком технологій розширення реальності. Тож, що це таке – VR-маркетинг і як він може допомогти бізнесу зростати? Це – маркетингова стратегія із технологією впровадження віртуальної реальності у маркетингові кампанії, яка спроможна стимулювати продажі, утримувати клієнтів та збільшувати їхню кількість шляхом підвищення їх залученості у комунікації з брендом. За допомогою VR-маркетингу бренд може розповісти свою історію або представити новий продукт у такий спосіб, що він запамʼятається аудиторії та підвищивши впізнаваність бренду. Також збільшуються можливості надання досвіду перед покупкою, тож споживач матиме краще уявлення про те, що він купує.

Тренд 5: Сталий розвиток
Останній тренд, про який піде мова у цій статті, – це сталий розвиток. Сутність концепції сталого розвитку полягає у балансі між трьома основами, на яких будується бізнес: соціальній, екологічній та економічній. Також це про розвиток бізнесу та управління ресурсами компанії у такий спосіб, щоб не шкодити суспільству і навколишньому середовищу. Бо сталий розвиток — це передусім про перспективу та довготривалий зріст з урахуванням не лише економічної складової, але також людської та природньої.

Ми раді бачити тенденцію, що все більше компаній наслідують цілі сталого розвитку ООН, змінюючи курс своєї діяльності із використання дешевої робочої сили та шкоди екології на соціально відповідальні та екологічні стратегії.

На Web Summit було представлено сотні компаній та стартапів, які реалізовують філософію сталого розвитку у різних сферах їхньої діяльності. Як, до речі, і сам Web Summit. Уже чотири роки поспіль організатори конференції працюють над зменшенням використання одноразового пластику, забезпечуючи побудову сцен із екологічно чистих матеріалів, та розміщуючи станції для заправки водою із виключно картонними стаканчиками.

Цікавою новинкою у сфері сталого розвитку є угорський стартап Compocity, який працює за моделями В2В та В2С. Він був представлений на веб-саміті 2023 із технологією переробки харчових відходів на живильну ґрунтову їжу. Стартап забезпечує офісні спільноти реальними локальними рішеннями для впливу на клімат — «компоботами». Вони автоматично розпізнають якості компосту та переробляють їх, використовуючи мінімум енергії. Користувачі також мають можливість відстежити, в якому саме регіоні був використаний вміст їхнього компобота.
Тож…
Ця стаття — лише маленька частина того, що зараз відбувається у світі веб-технологій. Ми сподіваємося, що зазначені вище веб-технології слугуватимуть посиленню людських талантів, креативності та розуму, а також сприятимуть сталому розвитку!
Підписуйтесь на наш контент!
Щомісяця наші підписники отримують цікаві дайджести від діджитал-експертів
Пишіть, дзвоніть — ми дуже любимо спілкуватися:

info@content.ua
+380 (96) 274 32 65
Усі права захищені: Content ® UA
2023