Освітні стартапи:
як розвиватися та шукати інвестиції
З кожним роком технології розвиваються все більш динамічно і прогресивно.
Вони впроваджуються в усі соціальні сфери: медицину, освіту, науку, транспорт, енергетику та інші. Та сьогодні тема піде про технології в освіті, які були представлені на Web Summit 2022 — найбільшій у світі технологічній конференції. У цьому році на саміті зібралося близько 70 000 людей з усього світу та взяло участь більше 2 300 стартапів. Як же можна впровадити сучасні технології в освітні процеси? Ми взяли інтервʼю у найцікавіших, на нашу думку, освітніх стартапів та дізналися, як вони зростали та шукали інвестиції.
Стартап 1:
Фінансова грамотність для дітей з PowPay
Стартап 1:
Фінансова грамотність для дітей з PowPay
У Бразилії фінансова грамотність є обовʼязковим шкільним предметом, передбаченим програмою. Тож на ґрунті цього виникла ідея створити діджиталізовану версію — додаток з гейміфікованими концепціями фінансової освіти для дітей. Додаток вчить дитину керуванню грошима, встановленню цілей та свідомому споживанню, розвиваючи її автономність. У той же час надає батькам можливість ставити ліміти на витрати, блокувати за потреби картку та у реальному часі отримувати сповіщення про витрати і цілі дітей.

У першу чергу PowPay розрахований на використання у школах для забезпечення успішного навчання та набуття досвіду у фінансовій грамотності, але також розрахований і на сімʼї. Наразі додаток налічує 8 000 користувачів — 4 000 дітей та 1 дорослий на кожного.
Зріст та пошук інвесторів
Content.UA: Як зростав проєкт PowPay?

PowPay: Спочатку у нас була пробна версія проєкту, ми її протестували та покращили. Вийшли на ринок уже з покращеною версією, створили додаток, і він досяг успіху.

Content.UA: Хто наразі ваші інвестори та як ви їх шукали?

PowPay: Першим інвестором нашого проєкту стала компанія KPMG Brazil, яка наразі є нашим партнером і допомагає у пошуку нових інвесторів. Поки що це — єдиний інвестор, якого ми маємо, але ми шукаємо нових, власне для цього ми і взяли участь у веб-саміті.

Content.UA: Як так вийшло, що KPMG Brazil стала вашим інвестором?

PowPay: Це сталося завдяки нашим широким знайомствам. У нас були друзі, які працювали в цій компанії. KPMG якраз відкривала свої відділи у Бразилії, тож вони вибрали нас для їхнього першого місцевого проєкту.
Стартап 2:
Веселий розвиток з Headway
Стартап 2:
Веселий розвиток з Headway
Headway — це український стартап від екосистеми Genesis, який створює лаконічний контент для швидкого та фанового навчання та прокачки навичок. Основним продуктом Headway є додаток, в якому можна почитати або послухати book summaries, дізнатися цікаві факти та знайти цікаві челенджі. Після повномасштабного вторгнення, проєкт розширив свою діяльність на створення контенту, який допомагає боротися з російською пропагандою. Наприклад, тепер у додатку можна знайти підбірки зарубіжних видань, в яких пояснюються причини та наслідки війни, яку росія розвʼязала проти України.
Зріст та пошук інвесторів
Content.UA: Як зростав проєкт Headway?

Headway: Три роки тому це був стартап з трьома людьми, а зараз Headway налічує більше 130 працівників, офіси у Києві, Лондоні, Варшаві та Кіпрі. Основний продукт Headway, — освітній додаток, — має 15 мільйонів скачувань у 140 країнах світу. Але наш основний ринок — це США, Британія, Австралія та Канада, більш платоспроможні країни.

Content.UA: Як ви шукаєте інвесторів?

Headway: Шукаємо через аутріч-звʼязки, соц-мережі, а також, звичайно, на таких великих заходах, як Web Summit, та інших цільових конференціях.
Стартап 3:
Ефективне навчання з Wyblo
Стартап 3:
Ефективне навчання з Wyblo
Wyblo — італійська навчальна платформа, розроблена для економії 80% часу. Завдяки автоматизації адміністративного документообігу, централізації даних і аналітиці в реальному часі платформа дає змогу покращити шляхи навчання. Наприклад, скільки платформ ви використовуєте для керування навчанням? Gmail, Zoom, Dropbox, Outlook, Google forms, Teams, Word… Натомість Wyblo пропонує централізацію усіх інструментів і використання лише однієї платформи для покращення ефективності у навчанні.
Зріст та пошук інвесторів
Content.UA: Як зʼявився проєкт Wyblo?

Wyblo: Проєкт починався як Edu Enhancement, Saas, метою якого було вирішення реальної проблеми: розриву між студентами та викладачами. Проєкт підтримував університетських професорів, що хочуть покращити свій курс шляхом формування миттєвого зворотного зв'язку. Після роботи з клієнтами та аналізу нашого минулого досвіду ми зрозуміли, що наше рішення може стати відправною точкою для платформи, яка може показати навчальним організаціям шлях до процвітання на конкурентному ринку – так народився Wyblo.

Content.UA: Чи маєте ви наразі користувачів?

Wyblo: Так, у нас наразі 30 користувачів. Це компанії, які користуються нашою платформою для комунікації з їхніми користувачами.

Content.UA: Чи маєте ви зараз інвесторів?

Wyblo: Так, у нас є деякі інвестори, які в сумі інвестували у наш проєкт 35% від суми, яку ми потребуємо. Але ми у пошуках провідного інвестора.

Content.UA: Як ви його шукаєте?

Wyblo: У нас є пітч-дек нашого стартапу, в якому представлений ринок, наша динаміка розвитку, конкуренти і Call-To-Action для інвестора. І ми представляємо його на різних тематичних конференціях. А також проєкт представлений у LinkedIn та Crunchbase.
Стартап 4:
Вивчай мови разом з Promova
Стартап 4:
Вивчай мови разом з Promova
Promova — це стартап від екосистеми Genesis, створений для вивчення англійської, української, іспанської, німецької та інших поширених мов. Для вивчення мов платформа надає широкий вибір практик: відеокурси, заняття з викладачами, самостійне вивчення на сайті чи в додатку та розмовні клуби. Також Promova має власний блог, в якому можна знайти надихаючі статті, які поповнять ваш словниковий запас та зроблять вивчення мови простим та цікавим.
Зріст та пошук інвесторів
Content.UA: Як розвивався проєкт Promova?

Promova: Ми запустили наш додаток у 2019 році. Перша версія була на Android, і називалась ten words, так як ідея була у регулярному вивченні 10 нових слів щодня. Згодом запустили iOS версію і почали розширюватись від вивчення слів до комплексних курсів вивчення іноземних мов.

Content.UA: Які канали ви використовуєте для комунікації з аудиторією та розвитку проєкту?

Promova: Email-канал, соц-мережі, наприклад, в нашому Інстаграм більше 2 мільйонів підписників. Також платні канали Facebook, TikTok та Google.

Content.UA: Які поради можете дати стартаперам?

Promova: По-перше, спілкуватись з користувачами, щоб зрозуміти, що їм потрібно, які у них проблеми, переживання та радощі, як ви дійсно можете бути їм корисні, і потім використовувати ці знання у продукті та рекламній комунікації. По-друге, досліджувати ринок, нішу та йти туди, де ринок має хороші перспективи росту рік до року, наприклад, прогнозується, що ріст ринку Ed-tech буде мінімум 20% рік до року до 2030 року, а цього року витрати користувачів на education apps виросли на 14% від січня. По-третє, наймати у команду людей, які будуть драйвити результат та горітимуть своєю роботою і досягненнями, тому ще це — ваш ключ до "виживання" на старті.

Content.UA: Як ви отримали перші інвестиції?

Promova: Ми входимо до групи компаній Genesis, тому перші інвестиції отримали від холдингу.
Підсумуємо
Підсумуємо
Шлях стартапів у переважній більшості не є легким. І часто ідея, яка була на початку, зазнає неабияких перетворень впродовж свого розвитку. Але важливо серед численних змін не загубити місію, заради якої був створений проєкт. З вірою у важливість вашого стартапу і впевненістю в його успіху переконати потенційного інвестора буде нескладно. Але до розмови про інвестування стартапу треба бути готовим завжди: адже ніколи не знаєш, хто саме і коли може стати вашим бізнес-янголом. Кожен інвестор хоче бачити працюючу бізнес-модель, її динаміку розвитку, стимули зростання та розуміти, хто її розробив. Що це за команда? Які в неї цінності? Які умови партнерства на ранньому етапі масштабування? Для такої інформації створений пітч-дек — коротка презентація для потенційного інвестора, де є уся компактно складена інформація про вас, ваш продукт, бізнес-план і розвиток.
Підготувавши пітч про ваш стартап, можна перейти до наступного питання: Як саме треба шукати інвестиції? Сподіваємось, кейси освітніх стартапів з Web Summit 2022 надали вам певне розуміння цього. Пошук інвесторів може відбуватися у різні способи: на спеціальних платформах, майданчиках, фондах, конференціях, а іноді просто по знайомству! Спосіб буде залежати від того, кому може бути цікава ваша ідея. Проаналізуйте ринок та схожі компанії, хто в них інвестував? До речі, для цього ви можете скористатись платформою Crunchbase — на ній є інформація про засновників та інвесторів того чи іншого стартапу, а також скільки грошей у нього було залучено.

Переходячи безпосередньо до пошуку інвестора, радимо вам зробити наступне:

  • Промоніторте заходи і конференції за вашим спрямуванням, в яких ви могли б взяти участь і заявити про свій проєкт.
  • Зареєструйте стартап на платформах для пошуку інвесторів і у соц-мережах, наприклад, LinkedIn та Instagram.
  • Розмістіть свою ідею на краудфандингові платформи. Їх перевага у тому, що у ваш проєкт вірять інші люди, що є показником для інвестора. Найбільш популярні платформи — це Kickstarter, IndieGoGo та Biggggidea.

Подайтеся на грант! Не забувайте, що якщо у вас не вийшло знайти інвестора, ви можете отримати інвестиції на конкурсній основі. Більше про гранти ви можете дізнатися на єРобота, Український фонд стартапів та USAID.
Не бійтеся діяти! Розвивайте та масштабуйте свої ідеї!
Агенція Content.UA бажає вам успіху та готова допомогти у вашому зростанні!

Підписуйтесь на наш контент!
Щомісяця наші підписники отримують цікаві дайджести від діджитал-експертів
Пишіть, дзвоніть — ми дуже любимо спілкуватися:

info@content.ua
+380 (96) 274 32 65
Усі права захищені: Content ® UA
2022